Frida Ejerskifte forsikring

Hej LDSère


Min kæreste og jeg, står for at skulle købe hus, og skal i den forbindelse tegne en ejerskifte forsikring.

Vi er fra sælger blevet tilbudt en ejerskifte forsikring fra Frida Forsikring, så udmidlbart lyder rigtig fornuftig i pris.
Er der nogen der kender til Frida forsikring ? I min søgen rundt på nettet, er det meget begrænset hvad jeg kan finde. Det eneste jeg ved, er at de er startet i 2011, så det er et nyt firma.

Håber på indputs :-)

Elektrikeren, må godt rode i "dåsen" hos Fru Hansen ;-)

19 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Der er jo nok en grund til at det er så billigt, du ved jo godt at man får hvad man betaler for. Og så se at få forsikret i et af de goe gamle selskaber. Du kan jo prøve at spørge sælgeren om hvad han får i provision for at anbefale den forsikring.
Nej og da slet ikke når du nu lie kommer fra Svendborg av
Når man læser om alt det bøvl huskøbere har med deres ejerskifteforsikringer i "de gode gamle selskaber" er man jo ikke ved at falde på rø... af beundring. Hvorfor skulle det nævnte selskab være dårligere end de andre? - og hvorfor skulle sælger få provision? det var dog en besynderlig mistænkeliggørelse af et menneske som du ikke kender og ingen forudsætning har for at udtale dig om, Håndværker
Det er simpelthen en krig at finde en ejerskifte forsikring. Jeg er lige blevet afvist af Tryg forsikring, grundet at jeg for 3 år siden i et ANDET selvskab hvor jeg har min bilforsikring, lavede en påkørsel. Hvad F..... sker der lige for det ?

Andre har afvist, grundet de ændringer der sker her 1 Maj. Og at de derfor ikke tager nogen ind. pt. Og der er varslet stigninger på op mod 2-300 %, så jeg vil helst have fundet en her inden d. 1

 Så vi står tilbage med 2 muligheder. Igennem vores bank (privat sikring) og så Frida Forsikring. Jeg tror det ender med bankens. Men for pokker det er svært for unge mennesker at komme igang.

Elektrikeren, må godt rode i "dåsen" hos Fru Hansen ;-)

Annonce
Hej Silverline

Jeg mener bestemt, at sælger kun er forpligtet til at betale for, hvad der svarer til 50% af præmien på den forsikring, som han har tilbudt dig at tegne. Du skal undersøge dette, for hvis  det er sådan, hænger du selv på differencen, hvis du tegner en dyrere.

vh
gug
Skrevet af gug på 20 apr 2012 10:56
Hej Silverline

Jeg mener bestemt, at sælger kun er forpligtet til at betale for, hvad der svarer til 50% af præmien på den forsikring, som han har tilbudt dig at tegne. Du skal undersøge dette, for hvis  det er sådan, hænger du selv på differencen, hvis du tegner en dyrere.

vh
gug


Det er lige præcis sådan som du skriver. Så ja, vi må selv æde differencen

Elektrikeren, må godt rode i "dåsen" hos Fru Hansen ;-)

Jeg har Privatsikring, både ejerskifte og husforsikring, via min gl. bank. Og den har været udemærket ifht. de, problemer, som jeg har været. Nedbrudt kloakrør og en stormskade.  
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Okay.

Dejligt at høre. Er også ret sikker på efterhånden at det er privatsikring vi vælger til ejerskifte.

Elektrikeren, må godt rode i "dåsen" hos Fru Hansen ;-)

Vi købte i et hus i slutningen af 2011 og i den forbindelse valgte vi Frida. Nok primært fordi ALKA anbefalede dem, og samtidig var de rimelige i pris, uden dog at det var suspekt billigt. Her skal man iøvrigt huske på at ejendomsmæglerne som regel æder en del af kagen, når de kommer med et udkast til en ejerskifteforsikring pga. provision. Det slipper man for hvis man selv vælger en.

Og det gjorde vi som bekendt og det var vi OVERHOVEDET ikke fortrudt. Efter vi var flyttet ind var der et par ting som ikke var i orden. En del vinduer var fejlmonteret og en del af taget (tagpap) var begyndt at glide. Intet af det stod i tilstandsrapporten så vi tog kontakt til Frida. Det ente med at Frida fik vredet armen rundt på det firma som havde lavet tilstandsrapporten og fik dem til at betale udgifter for knap 60.000, mens vi selv slap med at betale 7.000 kroner. Normalt skal betale selvrisikoen som i dette tilfælde ville have udgjordt 30.000 kroner, men her lykkedes det Frida at få langt det meste tørret af på den byggesagkyndige fordi han havde overset nogle ret åbenlyse fejl (i hvertfald hvis man er byggesagkyndig).
Det er vi jo svært godt tilfredse med, men det som har imponeret mig allermest ved Frida er at de i vores tilfælde fra dag et har været ekstremt hurtige til at reagere. Lige fra at få en taksator til at komme ud og besigtige skaden og i den videre sagsbehandling. Hele tiden har vi haft føling med hvordan tingene skred frem, og det har været enormt fedt.
Så jeg kan, baseret på vores erfaringer, kun anbefale Frida forsikring
Der er yderligere 9 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis