søjleboremaskine

Nu har jeg lige købt en "ny" søjleboremaskine af mærket "Nielsen", Men jeg kan ikke finde noget på nettet om firmaet "Nielsen". Ved nogen, hvor firmaet er eller findes det ikke mere. Min nyerhvervelse kan alting, der er et utal af indstillinger, men den kan ikke være ret ny, da der er en borepatron til spænding med værktøj. Hjælp venligst, hvis du ved noget.
Med venlig hilsen
Ole

olebech
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej og velkommen til fora

Prøv at sætte et billede ind af nyerhvervelsen, det vil give meget bedre mulighed, for at hjælpe dig.
mvh jens

ps. det er vel ikke sådan en her.
Se billede i fuld størrelseLot Image
Tak skal du ha', og tak for dit (hurtige) svar. Jeg ved ikke, hvordan man indsætter et billede, men jeg har lige købt den i Guloggratis, og der er vist stadig et billede under overskriften "Nielsen" søjleboremaskine. Den er ikke magen til den på billedet. Det er nok en bænkboremaskine med understel og så har den også en vandret akse, som motor og borepatron sidder på. Dvs, at den både kan indstilles i lodret og vandret plan.
Med venlig hilsen
Ole

olebech

Det lykkedes at få illustreret vidunderet, så her er den. Kan du fortælle noget om "Nielsen"?
Med venlig hilsen
Ole

olebech
Det er jo en radialboremaskine, den ser rigtig fin ud, den ser ud til at være af nyere dato.

Jeg kender ikke mærket Nielsen.....

mvh jens
Annonce
Du skal nok nærmere lede efter "Ping Pong", "Wang Wua" "Folålslulle" eller lignende.
At Klistre et danskklingende navn på en kinamaskine klarer jeg på under et minut...

Jeg specielt imponeret over det særlige "lavet af bøjet blik" understel.

Bent.
Tak for svarene. Jeg kendte ikke navnet Radialboremaskine, og den maskine, Jens har sendt billede af, ligner godt nok, selvom den er mere moderne. Ang. understillet er det lavet af 2,5 mm "blik", og det ville da være mærkeligt, hvis et kinesisk firma fremstillede Nielsen maskiner til et så lille marked som Danmark. I øvrigt har jeg fundet 2 søjleboremaskiner af det navn til salg på en auktion.
Med venlig hilsen
Ole

olebech
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis