Vinyl gulv i bad på finerplader 22mm tykke

Hej


Jeg har lavet 3 badeværelser førhen med succes på krydsfiner med fliser limet oven på.
Jeg er bare blevet træt af at med tiden skal de renoveres da  nogen af fugerne typisk
revner lidt efter 5-7 år. Det er et mindre arbejde, men jeg er træt af at renovere så nu
vil jeg prøve noget nyt som jeg aldrig har prøvet før og det er vinyl limet oven på
krydsfiner og det er mest svejsningen jeg er lidt usikker på hvordan det skal gøres.
Samlinger 10-15cm oppe ved fliser er jeg også lidt uvidende om hvordan det skal gøres,
endvidere rundt om afløb.
Gulvet vil hælde 1 cm pr. meter og der vil blive lavet et fald rundt om afløb, med spartelmasse,
(Hvilken type spartelmasse skal man bruge til det?(er det evt. den samme som man
bruger når man spartler gipsplader? Skal der laves vådrumsmembran 
ligesom når man lægger fliser (Det mener jeg ikke at man behøver) ???
Jeg vil gerne have en skridsikker vinyl - er der nogen der kan anbefale en ordentlig en?
Hvad slags lim skal man bruge?  Og hvordan svejser man vinylen sammen på bedste måde,
da der sikkert er flere måder at gøre det på?

Hele gulvet vil blive lagt helt ud til alle sider så der ikke er luft under vinylen har
jeg læst mig til! Så lidt kan jeg da allerede finde ud af  
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Succeskriterierne er ikke store når gulvet kun holder 5 år! >)

Se under PVC-belægninger i vådrum:

http://www.gulvfakta.dk/
Hvis du kun kan kritisere så hold dig væk fra mine sider, forøvrigt var det kun 1 fuge der skulle skiftes. Den hjælp du tilbyder kan jeg da selv finde og hvis det er det eneste du ved om vinylgulve i vådrum så endnu engang ti stille. 
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Er du fuldstændig rundt på (vådrums)gulvet. >)

Dit første indlæg viser jo at du slet ikke er up-to-date mht. gulve i vådrum.

Hvor Gulvfakta har stort set alt nødvendig info. Bla. om vådrumsmembraner.

Prøver lige igen.

http://www.gulvfakta.dk/konstruktioner/vaadrumsfakta/pvc-beklaedning-i-vaadrum.aspx

Dernæst bør du også kende indholdet af SBI200.

Det er en kompliceret sag at lave vådrum. Ikke meget antyder at du har videre kendskab til de krav der stilles.

Så derfor.

Udover det hedder let konstruktion når man bruger vinyl, linolium mm. så har jeg opgivet at lave nyt badeværelse pga hvor kompliceret det er i en lejlighed. (og dyrt)

Jacob
Ja det er rigtigt, det er noget bøvlet noget, men det laver jo ikke sig selv så jeg er gået i gang. Tak for jeres råd.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også