Håndhjul/Krydshjul

Vi har et skab under vores kældertrappe, hvor vi opbevarer øl og vand. Jeg har nu fået den skøre ide at lave døren til skabet om til et "pengeskab" fra gode gamle Franz Jaeger, Berlin.

Så begynder jagten efter et håndhjul eller krydshjul som jo skal sidde midt på lågen, for at kunne få det til at ligne en rigtigt pengeskab. En hurtig søgning efter et sådant hjul, ville hurtigt sætte mig 200-400 kr. tilbage.
Se det er lidt mere end jeg vil ofre på sagen, så spørgsmålet er om der er nogen der ligger inde med sådan et hjul (og vil af med det), eller har en god ide til hvordan det kan skaffes til en rimelig penge ?

Alternativt kunne man måske lave et i træ, da det jo ikke skal bruges til andet end at hive i for at åbne døren. Men da jeg ikke er i besiddelse af en drejebænk og ikke mener at mine evner som "snitte-emil" er tilstrækkelige, kunne jeg bruge lidt hjælp med en god ide. 

På forhånd tak.  

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Måske du kan finde noget brugbart hos en velassorteret skrothandel.
Find en kasseret gammeldags Singer symaskine... Der sidder jo sådan et blankt hjul på enden..

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

He he, Grandoldman, det kunne da nok være jeg kunne blive upopulær hos konen, hvis hendes symaskine lige pludselig manglede håndhjulet...

Jeg tror jeg vil forsøge mig hos en skrot handler, ellers må jeg alternativt til tegnebrættet og lave en i noget mdf.

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Nu kan man finde gamle symaskiner på loppemarkeder til næsten ingen penge...

Gul og gratis har også nogle ind i mellem..
f.eks denne http://www.guloggratis.dk/fritid/haandarbejde/symaskine/annonce/15004611-aeldre-symaskine

Søg avanceret "symaskine" pris mellem 0 og 100 kr.

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Fin ide ! jeg vil straks kaste mig over internettet.

Tak for indput.

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Annonce

Så er jeg blevet færdig med mit lille pengeskabs projekt, og jeg vil da lige prale lidt

Håndjulet blev lavet af 2 stykker MDF som blev limet sammen, og slebet / fræset til den store guldmedalje. Desværre er billederne ikke de bedste, så man kan ikke se detaljerne i håndhjulets midte. Kombinations låsen består af et par stykker plastik, samt et låg fra en spraydåse,en gennemgående skrue med møtrik, samt lidt maling.
 

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
ja.

det er lige noget for olsenbanden. med ove sprogøe. benny og keld.


det er en flot sag. flot lavet.
Fedt - Sådan et vil jeg sq også have :-)

Det er du dælme sluppet godt fra.
Er bogstaverne malet i frihånd?

Besøg mit hobbyforum på http://www.diy4all.dk
Ja jeg har "snydt" lidt og printet det ud, derefter brugt god gammeldags kalker papir og derefter frihånd...

Jeg havde først købt en guld tush, som jeg ville bruge, men den kunne ikke skrive på døren,(det blev meget ujævnt) enten pgra malingen eller også fordi en sådan tush er beregnet på at skrive på et stykke papir der ligger på et bord, og ikke en låge der står op. 

Så jeg har været i gang med den lille pensel og den store tålmodighed 

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også