Granitfliser udendørs på beton og hvad så?

hej jeg vil høre om der er nogen der kan hjælpe mig vedrørende granitfliser der skal lægges udendørs på beton. Mit spørgsmål går ud på at det skal gøres så billigt som muligt og der har jeg tænkt på at lave en blanding der indeholder sand og cement med lidt fliselim i. Jeg har tænkt på at gøre det, da udelukkende fliselim bliver kanon dyrt (199 for 25 kg). jeg har også tænkt på at når frosten kommer skal det jo helst være sådan at de ikke springer når der er minus grader. En god fugemasse skal der også bruges så vandet ikke trænger ned under fliserne om vinteren og de flækker når det fryser. mvh Simon 
12 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Der er ialfald meget store chancer for at de knækker hvis du lægger dem som du beskriver. Du skal have et ordentligt lag stabilgrus i bunden, mindst 30 cm. derpå mindst noget rent grus til at lægge fliserne på, det hele skal vibreres grundigt ned, så det giver en fast overflade. først stabilgruset så gruset til fliserne. Da det er granit fliser er de vel ikke ens i tykkelse så der bliver lidt extra arbejde. Hvis fliserne kun skal bruges som gang areal skal de være omkring 5 cm. tykke, skal du derimod kunne køre på dem med en bil skal de være noget tykkere.
Hallo hallo,

Der er eksisterende beton og det er udendørs.

Fliserne skal lægges på betonen og det er granitfliser der skal limes på. Endvidere
kun til at gå på og fliserne er 3 cm tykke. Normalt er de blevet brugt rundt om
fx. en swimmingpool og der er de blevet limet på og der skal også en god fugemasse
til. Spørgsmålet er så om jeg ikke bare kan bruge cement og sand i forholdet 1/3 hvor jeg så kommer lidt fliselim i? Ved du hvilken slags fugemasse der er at foretrække?

Hej hej.
Jeg må sige, at jeg ikke har set eller hørt om et projekt som dette før, men man lærer jo noget nyt hver dag.

Du skal være meget omhyggelig med at få tætte fuger, da vandet jo reelt ikke kan komme væk hvis det først er kommet ned under belægningen.

Dan the man - Hellere en skrue for meget end en for lidt.


Javel ! men så skal din beton blandning til at lægge dem i være 7:1 ellers vil det meget hurtigt sprænges. Jeg tror ikke du skal blande fliselim i, men der findes et middel der gør betonnen mere smidig og klistrende, jeg kan ikke lige huske hvad det hedder, men det er en slags gummimælk.
Til fugerne skal du bruge en fugelim der er beregnet til udendørs brug, sikkert ikke billigt men ellers vil du ærgre dig gul grøn og blå i ansigtet, når det efter et par år begynder at sprække.
Jeg kan slet ikke forstå at du kan finde på at lægge fliser i andet end regulært fliseklæb, beregnet til udendørs anvendelse.
En 20-30 kr pr. m2 er vel ikke meget?

Annonce
Igen kritiserer du uden at hjælpe, så jeg vil godt have at du tier stille hvis du ikke kan bidrage med noget der er i relation til min tråd. Kan du svare på nogen af spørgsmålene eller fortæl hvordan du ville gøre det. Er det ok?
Hva'!
Nej det er selvfølgelig ikke OK!

Hvordan kan mit indlæg opfattes som kritiksk.? Og hvis det kan, hvad er så problemet?
Du kan vel ikke i fuld alvor forvente at du får lige de svar der passer dig på en offentlig tilgængelig hjemmeside?

Og jeg mener slet ikke at det kan lade sig gøre at lægge granitfliser på den måde som du selv foreslår! Og der kunne du jo gøre undertegnede væsentligt klogere hvis du f.eks. fortalte hvor ideen stammer fra og hvorfor du mener at det kan lade sig gøre.

Skrevet af Sitting Bull på 17 apr 2012 22:18

Hva'!
Nej det er selvfølgelig ikke OK!

Hvordan kan mit indlæg opfattes som kritiksk.? Og hvis det kan, hvad er så problemet?
Du kan vel ikke i fuld alvor forvente at du får lige de svar der passer dig på en offentlig tilgængelig hjemmeside?

Og jeg mener slet ikke at det kan lade sig gøre at lægge granitfliser på den måde som du selv foreslår! Og der kunne du jo gøre undertegnede væsentligt klogere hvis du f.eks. fortalte hvor ideen stammer fra og hvorfor du mener at det kan lade sig gøre.

Det giver ikke gode resultater at være tøsefornærmet fordi man ikke får det svar man ønsker. Der er kun en god løsning, det er frostsikker fleksibel fliseklæber.

Beklager, citerede forkert indlæg.
Skrevet af Berglie1 på 17 apr 2012 21:26
Igen kritiserer du uden at hjælpe, så jeg vil godt have at du tier stille hvis du ikke kan bidrage med noget der er i relation til min tråd. Kan du svare på nogen af spørgsmålene eller fortæl hvordan du ville gøre det. Er det ok?
Det giver ikke gode resultater at være tøsefornærmet fordi man ikke får det svar man ønsker. Der er kun en god løsning, det er frostsikker fleksibel fliseklæber.
Der er yderligere 2 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis