Hejsa.
Håber der er et par kloge vvs'er (eller andrer kyndige) imellem der vil komme med et godt bud på mit problem.
Jeg har for tre dage siden fået udskiftet mit gamle oliefyr med et woody pillefyr. Jeg har bibeholdt den gamle tasso ms20 kedel og monteret brænderen deri. Ja jeg ved godt det ikke er det perfekte valg, men det fungere nu ellers glimrende. Jeg har samtidig haft vandet af mit anlæg fordi jeg skulle have fjernet en radiator i kælderen. Jeg har fået vand på og luftet ud, op til flere gange, både ved radiatoreren og ved fyret. Så der "burde" ikke være flere luftlommer. Problemet ligger så i at selvom alle mine radiatorer står på 4 eller 5, så går der en evighed før der overhovedet kommer varme på, og for det meste af tiden er der kun varme på i toppen af dem. Mit tryk er på 2,5bar(koldt) og ca. 3bar(varmt) og fremløb på lidt under 60grader. Jeg har en manuel 3-vejs shunt som næsten er drejet helt over på varme prioritet og ikke vv. Min brænder varme nemt kedelen op til 60 grader og drosler så ned på 10% ydelse og starter så fuldt op igen når kedlen er lidt under 60. Det er som om der mangler flow i systemet. Min cirkulationspumpe kører fint.
Anlægget er et lukket 1-strengs system, altså et rør ud som fordeler sig til de sider der nu er radiatorer.
-edit- min retur er iøvrigt kold, selv efter flere timers drift.