terrasse hjælp

hej

Vi har købt nyt hus, og der var en eksisterende terrrasse, som vi gerne ville gøre større.

Der lå gamle 40x40 fliser.

Hvad gør jeg nu, når jeg har købt nye, og farverne ikke passer? Kan jeg rense de gamle tilstrækkeligt så de ligner de nye, eller kan jeg gøre de nye "slidte"??

Skal siges at det ikke er de grå, men koksfarvede. Og mit problem er, at de gamle er lysere med hvide aftegninger.

OG vi synes ikke det er videre pænt med flere forskellige farver på terrassen, der er i forvejen 2 forskellige farver....

Nogle med gode hurtige råd???



Niels
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce


Prøv evt at smutte en tur forbi denne side:

http://www.stonecolor.dk
du kan vel også pille nogle af de gamle op, lægge de nye i stedet så det ligesom gir et mønster, det er stort set umuligt at få den samme farve, hvert parti fra fabrikkerne har deres egen farve, ligesom der også kan være små forskelle i tykkelsen. i kan også male dem med beton farve, jeg ville nu prøve med det andet.
de hvide pletter kan være flise pest, det skal renses med speciel sæbe med en højtryksrenser med børster.

 Vær mod andre, som du ønsker, de er mod dig.
Kok og Havenørd.
Vend de gamle fliser, de er som nye på bagsiden. Eller smid et godt lag grus ud over dem og lad det ligge i nogle uger. Det gjorde jeg med vores terrasse og fliserne var som nye efter en måneds tid. Det er som om at der er bakterier eller lign. I gruset der æder de grimme pletter/plamager på fliserne.

Indehaver af firmaet KV Sikring. Jeg sælger og installerer tyverialarmer, videoovervågning og adgangskontrol til private og erhverv. Jeg er bl.a. forhandler af Jablotron. Se mere på www.kvsikring.dk

Skrevet af Wezio på 17 apr 2012 06:19
Vend de gamle fliser, de er som nye på bagsiden. Eller smid et godt lag grus ud over dem og lad det ligge i nogle uger. Det gjorde jeg med vores terrasse og fliserne var som nye efter en måneds tid. Det er som om at der er bakterier eller lign. I gruset der æder de grimme pletter/plamager på fliserne.


Det er nok nærmere det at de ikke får lys og luft der gør at de bliver rene.
Sort plastik, en parasolfod osv, giver samme resultat.


Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også