3-faser i lejlighed.

Hej

Er der nogen af jer som erfaring med at få trukket strøm til 3 faser i en lejlighed 4 sals højde (københavn), af aut elektriker selvfølgelig.
Det drejer sig om at der skal nye grupper til det meste af hytten samt strøm til nyt induktions komfur.

Jeg er lidt nysgerrig for at høre om der andre som har fået det lavet og hvad det koster. Jeg har snakket med formanden i vores forening og han ved absolut ingen ting om det med strøm. Går vel udefra at en stikledning med 3 faser går ind i kælderen?

Håber der nogen som har erfaring på dette punkt som kan hjælpe.

Det er en detalje.
Hej Er der nogen af jer som erfaring med at få... Vis hele indlægget
14 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg fik det lavet.
Jeg havde så selv et 16g5 kabel liggende han brugte.
komplet ny tavle (og måler tavle) med 5 grupper der af en 3 faset og 2 x HPFI. alle grupper i servodan tytan 1.
5000kr.
det var 2 elektrikere en 4 timer om.
Så fik hele den side af opgangen jeg bor i frisk stigledning. det var vist også påkrævet.

Nu kender jeg elektrikerne, så jeg har meget muligt fået en fjong pris.

Jacob
Det var billigt. Ved du om han kørte kablet inde i trækkanal i væggen eller om han kørte det uden på ejendommen?

Er ligeglad med om det koster mig 10.000 kr. bare vi ikke snakker 20.000 kr, for så er det dyre end at skulle få ham vvs'eren ud for at lave om på min rørføring til gassen. (Det koster 900 kr om året i afgift til dong bare for at have måleren + 2500 udskiftning til mindre måler + ny rørføring + tilslutning af komfur til sidst + kørsel af flere gange, da det hele skal passe ind i mit køkken projekt) Så det er garanteret billigere at få lavet ordentlig strøm i lejligheden.

Det er en detalje.
Kablet passede perfekt i det rør som de gamle løse ledninger lå i.
Der var noget med at alderen på den oprindelige installation gjorde det hele meget lettere. noget med at det kun var elmålerne der skulle plomberes og der var plads nok til at man kunne komme til ordentligt.

Jacob
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis