Fæhår i kalkmørtel til fuger

Jeg har netop fuget en dør med Jura kalkmørtel tilsat fæhår i mængde sv. til angivelse på posen. De fæhår, som jeg har købt er sorte, og virker nærmest som plastik. Jeg har ikke fornemmelsen af, at det er rensede dyrehår. De stritter stive og fælt ud af fugen i alle retninger. De har en længde på ca. 6 cm.
Har nogen en løning på dette?

Johnny
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
6 cm er også for meget. Jeg har selv lige lavet noget lign på jobbet. De var også helt sorte og alt for lange. Kom færdigklippet i pose.
Og det lignede lort i en ellers pæn færdig kkh fuge.
Alternativt kan man få dem hvide, og klippe dem kortere, eller kæbe fibre fra sika og putte i. Det holder også. Mht din eksisterende fuge, tror du så ikke du kan gå dem forsigtigt efter med en engangslighter? Eller konens ladyshaver?
Anvendte netop selv tjæret værk, fæhår og hydraulisk mørtel til fugning af 16 vinduer. Værk og fæhår var købt fra Skandinavisk Jura-Kalk.
Havde ikke prøvet det før så jeg fulgte firmaets anvisning. De anbefaler at fæhårene står til udblødning i et antal timer inden de blandes i mørtlen. De blandede sig fint med mørtlen og under fugningen var der heller ingen problemer med at de var genstridige. Fæhårene var godt nok lyse. Der stod også på posen at de var rensede.
Synes for øvrigt at resultatet er blevet rigtig godt.

Huskede du at udbløde dem? Eller har du fået fat i nogle der var urensede?

mvh

BS

 Topmålet af dovenskab er at gøre det rigtigt første gang

Til Kermit og Demant.
Tak for svar. Jeg har nu været på grossistens (Twine&Rope) hjemmeside, og der står ganske rigtigt at, udblødning et døgn anbefales. Og det er rensede dyrehår. Men de har kun de mørke.
Når nu fugen er hærdet, prøver jeg at knække, klippe eller brænde de strittende hår.

Tak
Johnny

Johnny
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis