Terrasse - maksimal hældning

Skal til at anlægge en flise-terrasse på en grund der skråner nedad væk fra huset.
Hvor stor en hældning kan jeg lave på terrassen uden at det bliver generende?
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg vil sige max 2-3 cm pr meter...
mvh jens
Man anlægger oftest fortove og lignende med 2-3 centimeter fald pr. meter og helt lokalt kan man vel gå op på 5 cm pr. meter, men så vil du begynde at kunne mærke det og vil jeg ikke anbefale, hvis du skal sidde der med havemøblerne og lign. Men som sagt lokalt kan det gå. Og skal du alligevel igang med skovlen, så betyder de ekstra centimer vel ikke det store

Dan the man - Hellere en skrue for meget end en for lidt.


Hej.
Nu er jeg jo træmand... Så læg da for guds skyld noget træ. Hårdt træ er varmt og tørt at gå på 10 min efter den hæftigste sommerbyge er drevet over. Fedt at gå på med bare tæer halvdelen af året osv. osv.
Meeeen hvis du skal have fyldestgørende gode råd er dimension og fald på din grund væsentlige at få med. Men min bitre erfaring med jordarbejde i forbindelse med terasseanlæggelse (og jeg har lavet nogle stykker) er at man fra begyndelsen lige så godt kan regne med at der er 3-4 gange så meget jord i trailerlæs end man umiddelbart forestiller sig -og dermed tilsvarende mere arbejde. SUK SUK  Rigtig god arbejdslyst.  600 mg ipren til natten kan i den forbindelse anbefales.   VH Peter
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis