HELT sikker på at cigaretlugten forsvinder?

Hej! Jeg har købt en gammel lejlighed, hvor den tidligere ejer røg riiigtig meget i mange år. De ellers hvide vægge var blevet helt nikotinbrune, og det kradsede i halsen, når man gik ind selv efter udluftning. Nu er al gammel tapet revet ned og væggene er blevet pudset op igen, dernæst kommer filt og maling - og lige så med lofterne. Og nu vil jeg bare være helt sikker på, at den kraftige lugt ikke kommer igen. Så hvilke forholdsregler skal jeg tage? - male med en speciel spærrende maling fx? Eller er alt det gamle fjernet, når tapeterne er væk? TAK!
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg var igennem den samme tur i en lejlighed.

Rykkede alt tapetet ned af væggene, en gang grundrens, og så savsmuldstapet op og to lag maling til slut
Loftet blev vasket ned i grundrens og fik derefter 2 lag hvid spærregrunder

Det, og så selvfølgelig en masse udluftning (og alle gulvtæpper ud) gjorde at man ikke kunne mærke at der havde været røget i lejligheden længere

/Hideout


 

Jeg var igennem den samme tur i en lejlighed.

Rykkede alt tapetet ned af væggene, en gang grundrens, og så savsmuldstapet op og to lag maling til slut
Loftet blev vasket ned i grundrens og fik derefter 2 lag hvid spærregrunder

Det, og så selvfølgelig en masse udluftning (og alle gulvtæpper ud) gjorde at man ikke kunne mærke at der havde været røget i lejligheden længere

/Hideout


 

Tak fir svar!

Men kan man ikke med fordel for en sikkerheds skyld bruge en spærrende maling - både pga. lyd og ny udsivende nikotinfarve? Jeg vil hellere gøre en ting for meget end en ting for lidt
Det eneste du kan gøre er nok at hælde benzin ud og sætte en tændstik til, så er du 100 procent sikker på du er fri af den nikotin......!

Tror du har gjort mere end rigeligt.

Faglært bygningsmaler, gør-det-selv og autodidakt ud i renovering af husmandssted 
Har prøvet det samme. Hvis det er en ældre lejlighed skal du helst ikke købe en maling som lukker da du så senere hen vil få problemer med fugt. Tag og vask det hele i god stærk rodalon blanding, samt fjern alt som kan suge røg til sig, træ, tapet, osv.
Det burde hjælpe.

Det er en detalje.
Annonce
Ja, hvis der bruges spærregrund, så slår nikotinen jo ikke igennem igen.
Skulle måske lige gøre det helt klart at loftet ikke fik mere end to lag (hvid) spærregrunder, altså ikke noget maling ovenpå...

Denne fremgangsmåde blev anbefalet af en professionel maler, og det virkede :-)

Spærregrunder er noget meget dyrt og tyndt pjask, men det virker... Og jeg skulle måske tilføje at man ikke vil tro at det virker efter første gang, men efter andet lag så dækkede det 100%

 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også