Hjælp til bil radio (DEH-9300SD)

Hej :-)

Jeg har for nyligt købt en Pioneer DEH-9300SD bil radio - men har nogle problemer, som jeg ikke kan løse, hverken ved at søge på nettet eller læse manualen.

problemet er, at jeg ikke kan gemme mine radio kanaler, samt bass instillinger når jeg redigere dem. Når jeg har fundet kanalerne og gemt dem, som jeg skal ifølge manualen, så forsvinder de igen når jeg har haft slukket for bilen. Det vil så sige at jeg skal til at søge efter p3 HVER eneste gang jeg tænder for bilen.

nogen der kan hjælpe mig? :-)

på forhånd tak
Benjamin

manual: http://docs.pioneer.eu/Manuals/DEH_...anguage=da 

Model: http://www.pioneer.eu/dk/support/ma...index.html 
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej
Normalt findes der 2 + 12v ledninger hvoraf den ene afbrydes når du slukker for radioen mens den anden ALTID sender 12 v til radioen.
Den sidste for at gemme dine indstillinger m.v.
Hos mig er er en rød ledning som afbrydes over slukkontakten og en gul der altid har 12 v +
Ikke sikkert at farverne passer hos dig.

Med venlig hilsen

Anker

Er der ikke en gul ledning tilovers, den skal ifølge tilslutningsskemaet tilsluttes konstant 12V,  for at kunne huske indstillingerne. Oplysningen er taget fra en anden radio i serien, da den fil du henviser til ikke er tilgængelig.

fase
Tak for hjælpen - har fundet ud af det.
Jeg skulle bare bytte rundt på 2 ledninger, så rød gik til gul (omvendt af hvordan de normalt skal side farveret)

hilsen benjamin
Hej
Nu er det jo meget nemt at være klog bagefter    men på sådan en radio sidder der på den gule og røde ledning en merkat hvorpå der står hvad de skal tilsluttes - og på den røde står der "acc" ignition som betyder en spænding styret af tændingsnøglen og på den røde står der "accu" permanent power der jo som bekendt betyder fast plus - såå hvis man læser dette  INDEN man tilslutter noget 
kan det jo ikke gå helt galt - i øvrigt kan man bytte om på ledningerne ved at bytte dem ved sikringsholderene.
Hilsner Polobjørn

"AUTOELEKTRIKEREN"
Skrevet af polobjørn på 15 apr 2012 19:22
Hej
Nu er det jo meget nemt at være klog bagefter    men på sådan en radio sidder der på den gule og røde ledning en merkat hvorpå der står hvad de skal tilsluttes - og på den røde står der "acc" ignition som betyder en spænding styret af tændingsnøglen og på den røde står der "accu" permanent power der jo som bekendt betyder fast plus - såå hvis man læser dette  INDEN man tilslutter noget 
kan det jo ikke gå helt galt - i øvrigt kan man bytte om på ledningerne ved at bytte dem ved sikringsholderene.
Hilsner Polobjørn

Nu må du ikke fjerne alt spændning i livet
Det er ski da mere sjovt at "prøve sig frem"..
Bare man er heldig og der ikke slipper røg ud...
Der var ikke mærkater på ledningerne i min radio (altså hverken på den gule eller røde) - men jeg fandt en installationsvejledning, som var blevet væk for mig, og der var det tydeligt vist. :-)  
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis