svamp i trekantlister, ved tagpap?..

Hej alle, 
Jeg har har fået lagt tagpap på mit tag. 

Det består af 1 x underpap som er sømmet på. Herefter nogle trekantlister oven på disse, og så er der varmet ovenpap på. 

Ved trekantlisterne er de sprækkede nogle steder.. jeg bemærkede idag at specielt ved een trekantliste så det rigtigt skidt ud.. det var som om der var kommet noget mug af en form på selve trekant listen (se billederne).  Det ser også ud som om der er rigtigt fugtigt derinde... Det er nok ikke en god ting for de trekantlister.  

Er dette alvorligt?.. og hvad ville i gøre hvis i var i min situation?..  Skal jeg sætte nye trekantlister i, og varme ny ovenpap på disse?.. 

mine trekantlister er alm træ.. jeg kan se man idag kan få nogle der er 'coatede' osv.. 

håber i kan hjælpe lidt =)

Lav thumbnail
Indsæt billede

Lav thumbnail
Indsæt billede

Lav thumbnail
Indsæt billede
19 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du gør vel ikke andet end at ringe tiltagdækkeren og få ham til at lave det om.

 



"Jeg har har fået lagt tagpap på mit tag." ???

I hvilket årtusinde?
(Altså hvor gammel er den tagpapbelægning)?

Okay, det er liste tækning.
Ja, det ser sku ikke for godt ud, er der flere der er revnet i toppen af listen, eller er det kun den ene ?
Bortset fra moden som for tiden siger at tagpap med lister er pænt, er det en dårlig konstruktion gør taget dyrere og mere sårbart
Hvis det kun er 2 år gammelt så er det fuldstændig uacceptabelt.

Der er jo det problem med tagpap at det skal være 100% tæt for at virke efter hensigten.

Hvis man er nøjere efter på dit øverste billede så er der en revne. Og hvis den har været der"altid" så er det jo klart at der trænger vand ind.
men der er vel ike andet end at "sætte en lap på"

Er du iøvrigt sikker på at pappen er udført af en proff?
Jeg er sikker på det ikke er udført af en proff (= mig selv der har brændt det på, med en ven). Resten er dog blevet meget godt. Ser bare ud til det ikke var helt godt på de trekantlister.

Umiddelbart ser det ud til at være smårevner / sprækker på snart alle listerne. Som Sitting bull nævner, tror jeg det er fordi det ikke er 100% tæt op mod listerne.. så der dannes kondens.

Tror jeg står for en lang weekend, med at pille listerne ud i hvert fald. Spørgsmålet er om jeg bare skal brænde et lag med ovenpap uden listerne, eller få en proff til at gøre det. hmm,, kender i nogle i nærheden af ballerup hvis det er?
Der er yderligere 9 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis