Opbygning af undergulv i etageejendom

Hej alle,

Jeg er ny bruger het mit siden, efter at have læst en masse gode indlæg som gæst.

Som overskriften siger, så er jeg bla. i gang med et gulvprojekt. Jeg bor i en etageejendom på 3. sal, og vil i forbindelse med nyt gulv, gerne have nogle input til opbygning, materialevalg m.v.

Status er pt. følgende:
Soveværelse - rumstørrelse 280x470 - nuværende mellemrum mellem strøerne (midt/midt) 60-67 cm
Kontor - rumstørrelse 240x320 - nuværende mellemrum mellem strøerne (midt/midt) 62-68 cm
Garderobe - 170x130 - lægteafstand ikke opmålt da gammelt gulv endnu ikke er fjernet.

Afstand fra betondæk og tiloverkant af strøer variere fra 7-9 cm. Det gamle gulv var 22 mm, så det skal det nye også gerne ende med, så jeg ikke får niveauforskel mellem rummene.

Jeg vil gerne have lydisoleret gulvet samt klargjort det, så der efterfølgende kan lægges gulvtæppe. Har i nogle gode idéer? Strøerne ligger ikke alle steder lige godt, så de vil blive opklodset og evt. udskiftet hvis nødvendigt.

Jeg har vedhæftet et par billeder og venter spændt på jeres input.

.
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Smid et par nye kerto strøer ind imellem de gamle hvis de er okay så du får max. 600mm c/c afstand, ret dem ind og klods dem op på ny, er de dog skæve / drejer så ville jeg skifte dem alle.

Herefter lægges 50mm isolering mellem strøerne, og 22mm gulvspån plader som fuldlimes, og du er klar til tæpper igen.
Hej,
Tak for indlægget.

Er der forskel på fabrikater af 50 mm isolering, mht. støjdæmpning eller er det underordnet?
Må strøerne rører væggen eller skal der være en smule luft? Og det samme mht. gulvspånpladerne.
Og bør der gøres noget yderligere for at dæmpe støj langs væggene?


.
Strøerne bør udlægges efter spånpladefabrkantens anvisninger.

http://www.novopan.dk/Gulv-41.aspx
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis