Sigmar Vandvarmer

Hej Alle derude

Jeg er blevet indvolveret i at skifte varmelegemet i en ældre Sigma vandvarmer på 30 l. At skifte varmelegemet var ingen problem, men nu virker termostaten ikke. Spørgsmålet er, hvor sidder den, for jeg har ikke set tilslutninger andre steder end på varmelegemet. Det skal lige tilføjes at der på fasen sidder 2 små runde "dævler" forbundet i serie, og på nullen er der 1. Hvad er de til. Der er ingen tilslutnings beskrivelse til den. Nu håber jeg på hjælp her.

Mvh Finn
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej igen

Jeg kager lidt rundt i det, for det er en ISOTEMP vandvarmer og den er orange. Sorry

Mvh Finn
Skrevet af Finn Gevind på 12 apr 2012 17:38
Hej igen

Jeg kager lidt rundt i det, for det er en ISOTEMP vandvarmer og den er orange. Sorry

Mvh Finn

Det skulle vel ikke være overkogstermostaten, der er koblet ud? Det er vist en plasticdims, som er svær at komme til. Kan det tænkes, at termostaten sidder i varmelegemet?  Hvis du kun har taget ledningerne af varmelegemet, skulle der ikke være noget forbyttet. Ellers et par billeder.

fase
Hej Fabrin

Højest tænkeligt. Nu er der sket det at makkeren skal ind på sygehuset og opereres på mandag, så der går en uge før jeg får set mere på det. vender tilbage når jeg ved mere.

Mvh Finn
De to små runde er muligvis termostater. Du kan se nogle tilsvarende hos RS Components. Hvis der er en lille rød knap i midten mellem terminalerne er det en reset knap
http://dk.rs-online.com/web/p/termostater/2282557/
Hej igen

Undskyld den lange svartid. Min bekendte er først blevet så rask nu at han kan komme på båden. Jeg har nu været nede og kigge på sagerne, og ganske rigtig, de runde tingester er henholdsvis drifttermostat og overkogstermostat. Men sikke et system, for de er limet på direkte på beholderen. De var gået af, hvilket jeg ikke tænkte over da jeg samlede det elektriske. Jeg var igår nede og lime dem på med kontaktlim. Men jeg er meget i tvivl om at det holder. Hvis der er nogen herinde der kender til en god lim til dette formål må I gerne svare.

Håber på en god sommer til alle.

Mvh Finn
Annonce
Epoxy G-Fleks

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Som grandoldman skriver en to komponent epoxy lim, som f.eks. Araldit, vil være velegnet fordi den kan tåle op til et par hundrede grd.

fase
Hej

Tak for svarene og undskyld at jeg først svarer nu, men har været ude og sejle i 5 dage med Caroline S. Foreløbig holder kontaktlimen, men når følerne falder af, så bliver der brugt araldit. Havde selv overvejet det, men blev enig med mig selv om at det måske virkede isolerende. Så hermed betragter jeg problemet som løst.

Tak for svarene.

Mvh Finn
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 25% rabat på epoxymaling med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også