Udretning af buler i rustfri stålplade

Hej

Jeg er ved at nå til vejs ende i min projekt der omhandler renoveringen af en rutschebane. Jeg er nu nået til selv rutschebanen som består af en rustfri 1mm stålplade, hvorpå siderne er popnittet fast. Den rustfri stålplade har været udsat for hærværk, idet der er kastet fliser/sten med stor kraft på den, hvilket har resulteret i ret store buler (5-6 cm diameter og 2-3 cm dybe).

Jeg har boret nitterne ud og skilt den ad for at kunne komme til bulerne. Min umiddelbare plan var at banke bulerne ud mellem 2 stykker træ, men det ser ikke ud til det kan lade sig gøre. Jeg har selv overvejet om man evt. kunne få det valset et eller andet sted?

Er der nogen herinde der har en ide?
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis du er rigtig uheldig, så er pladen deformationshærdet der hvor bulerne er. Det afhænger af hvilken legering det er.
Jeg ville tage den med til en pladesmed (med rustfri-kendskaber) og få en vurdering på hvor meget man kan rette den op.

MvH,

Bent.
Det skulle nu ikke være det store problem at banke en bule ud i 1mm rustfri plade.

Det er klart at stålet ikke kan bankes helt glat igen.

Men hvis mindre kan gøre det så er det altså blot at lægge pladen på et plant underlag og tæske på bulen med en almindelig rund håndhammer.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis