Må jeg fylde revner i gavlbrædder og i givet fald med hvad?

Hejsa

På min endegavl på huset har nogle af gavlbrædderne slået revner op til 2,5 cm nogen steder. Må jeg fylde dem med træfiller eller andet anbefalet produkt. Brædderne er beskyttet af gavludhænget så det er begrænset hvor meget fugt/vand der kan trænge ind.

Hilsen
tellme
10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det er jo dit hus (formoder jeg) så ja det må du godt. Om det så er en god ide/holdbar løsning, kunne jeg være mere i tvivl om.

Faglært bygningsmaler, gør-det-selv og autodidakt ud i renovering af husmandssted 
Gør du det, så brug linoliekit til formålet, eller en overmalbar byggefuge, det skal være noget der kan give sig.
Overvejede også linoliekit, men tror det vil ryge ud med tiden alligevel.

Faglært bygningsmaler, gør-det-selv og autodidakt ud i renovering af husmandssted 
Koluda når du siger byggefuge - vil du da mene at en træfiller fra danalim kunne bruges eller skal jeg over i en acrylfuge.

på forhånd takl
Annonce
Nej, jeg forventer at den filler hærder op, det skal være en fleksibelt materiale.

Acryl har det med at slippe, selvom en god acryl kan bruges udvendigt ved overmaling, ville jeg bruge en overmalbar byggefuge i stedet for.
Tak for tippet - er godt nok en smule forvirret...havde ellers fået at vide i byggemarkedet at jeg kunne bruge træfiller. Jeg må prøve mig frem - alternativt udskifte de famøse brædder som formenlig er temmeligt besværligt da de stikker op under gavludhænget. Men måske de ikke er sømmet deroppe så det kan lade sig gøre snildt...

Jeg tror ikke det holder, men du kan da prøve...
Det må da også være nemmere at komme til med sprøjtepistolen frem for med træfiller.
Jeg tror du skal se det som en midlertidig løsning

Faglært bygningsmaler, gør-det-selv og autodidakt ud i renovering af husmandssted 
Ja, men filler falder jo med garanti ud i løbet af sommeren igen...
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis