yanmar 1GM10



 Hej

jeg går og tænker på at skifte"stop-kablet" på min yanmar 1GM 10 ud med et elektrisk stop.

vippearmen til kabeltrækket har to positioner, frem er motoren i drift og tilbage stopper motoren. 

min tanke er at bruge en centrallåse motor og et relæ,som monteres ved vippearmen og som virker via tændingens låsen, men ved ikke om det kan fungere?

 JBR

6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det kunne det sikkert, men af sikkerheds mæssige grunde er det netop lavet mekanisk, så hvorfor ændre på det. En varm dieselmotor kan sagtens kører selvom al strømmen i båden er gået / korssluttet ect. Derfor er din stopventil lavet mekanisk.
Jamen du får da lige et mere herfra, jeg har selv en 12 hk. yanmar i båden, der bruges ventil løfteren slet ikke, det er lavet sådan at når gashåndtaget er lukket helt i bund så stopper motoren. D.v.s. så er der lukket af for brændstof pumpen.
Hej
Det kan sagtens lade sig gøre at ændre dit stop til el her er et link til en del stop magneter - du kan så lave det enten med en trykknap eller med en tændingslås med en "radio" stilling til venstre for det normale udtagepunkt for nøglen - spørg bare igen hvis du ikke forstår hvad jeg mener.
Link:http://www.hcdk.com/Default.aspx?ID...witched461
Hilsen Polobjørn

"AUTOELEKTRIKEREN"
Hej polobjørn 

jeg har kikket på linket,hvordan bestiller jeg en magnet kontakt og hvor meget vandring er der på stemplet.

mvh johnny

 JBR

Hej
Har sendt dig en PM - vandring på stemplet må du kunne finde under tekniske data/specifikationer !
Hilsen Polobjørn

"AUTOELEKTRIKEREN"
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis