Sikkerhedsbukser til arbejde med motorsav

Hej lds'ere

Jeg skal nok snart i gang med motorsaven i større stil end jeg tidligere har prøvet.

Derfor vil jeg gerne passe lidt på mit selv, og kigger på forskelligt sikkerhedsudstyr.

Jeg har fundet noget som jeg selv syntes ser fornuftigt ud her http://www.gearbutikken.dk/?id=35&group=738 men ved ikke noget om det, så vil høre om nogen af jer kan give nogle gode råd.

Hvad skal man kigge efter når man vil købe sikkerhedsbukser?

Hvad er forskellen på de forskellige hjelme? priserne er jo milevidt fra hinanden.

Jeg har nogle almindelige sikkerhedssko med metal i snuden. Er det godt nok, eller findes der specielle sko/støvler som man bør bruge?
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
det er nok nemmest at prøve bukserne (sikkerhedsbukser med "skære indlæg")
denne side du linker til. ser udmærket ud.!
det er bedst men de kendte mærker.
så det er sikker på at de holder.
og pengende er givet godt ud hvis du komme til at "skær" dig i låret.!
og en god hjælm med hørværn.(peltor).
og et par "skærehandsker" hvis du arbejde i tornbuske.!
begynderhaven.dk.

der er kendte mærker.
dem hedder stihl. johnsered. hosqvarna. og andre. i denne klasse.
og undgå kinesser vare.!

kan du file sav kæden.!
Jeg takker igen

Det må tiden vise, men alt kan vel læres
Min erfaring på området er ikke så stor endnu. Jeg har fældet 9 træer med lånte motorsave, så har ikke haft brug for det indtil videre.
Annonce
det er en fordel at lære at file savkæde med en savfil med fileholder.
når du har læret at file kæden op efter 3 til 5 kæder.
der har du håndelaget til filning savkæderne.

og holdbarhed at sværdet holder til ca. tre kæder. og det samme med "koblingskålen"
eller kædetrækring. afhængige af model af motorsaven.
men jeg filer kæden når motorsaven løber tør for benzin
og tankes op. og give savkæden ca to strøg på hvær "skærtand"
du kan se den i www.saveniels.dk de træ skulbture. er udskåret med motorsave.
og hans "våbenarsinal" (motorsave)
stadig prøv og læs de forskellige tråde, mener absolut og have læst fra en skovhugger at sikkerheden er det samme i bukserne, men pasform og vægt på bukserne er forskellige.
altså de billige er gode inden for sikkerhed men passer måske ikke så godt og er tunge og knap så gode og have på, mens de dyre er gode inden for sikkerhed, god pasform og behagelige at have på.

med hensyn til filning, 1-2 strøg ved hver tankning, læg mærke til at du højst sandsynligt filer bedre med den ene hånd end den anden, det vil sige du tager hårdere med højre end ventre(hvis du er højre håndet) omvendt hvis du er ventre håndet

hvis du ved at du vil lave brænde i mange år så køb en ordentlig sav og ordentlig udstyr, i dette emne hænger pris og kvalitet sammen, hvis du er i tvivl så køb noget billigt, evt. brugt og prøv det af uden den store invistering, men pas på dig selv.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis