Lægning af trægulv

Hej,

Jeg vil udskifte noget af gulvet i min lejlighed.

Der ligger et svømmende gulv oven på det orignale trægulv. Pt. er det gennemgående i hele lejligheden, men jeg vil kun udskifte i stue og køkken - derved forbliver det nuværende i soveværelset.

Jeg kender til reglerne om at lægge gulvet i samme retning som tagryggen eller på langs af lysindfaldet. Det originale gulv ligger i samme retning som tagryggen. Det svømmende gulv ligger dog på langs af lysindfaldet, men derved på tværs af det originale gulv.

Spørgsmålet er så, når jeg nu piller gulvet op, bør jeg så lægge gulvet i samme retning som det originale nedenunder, eller på langs af lysindfaldet, som det nuværende ligger? Hvis jeg lægger det i samme retning som det originale, vil det så se dumt ud, når gulvet i soveværelset så vil ligge på tværs?

Tak!

1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
I vores nye tilbygning har jeg også lagt gulvene i værelserne, så de ligger langs med lysindfaldet. I vores gang, ligger gulvet på langs med gangen.

Det betyder at to ud af tre værelser ligger anderledes i forhold til gangen. Jeg var også spændt på om det ville se dumt ud, men det gør det heldigvis ikke. Alle gulvene er af samme type (Hvid pigmenterede egetræsgulve med lak).

Så det ville jeg ikke være bekymret for!

Indehaver af firmaet KV Sikring. Jeg sælger og installerer tyverialarmer, videoovervågning og adgangskontrol til private og erhverv. Jeg er bl.a. forhandler af Jablotron. Se mere på www.kvsikring.dk

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis