Køb af digitalkamera

Jeg er på jagt efter nyt fotoudstyr. Gerne noget med en rigtig god zoom, men samtidig noget, som jeg har lyst til altid at slæbe med i naturen. Hvis udstyret er for tungt, gider man jo ikke altid at slæbe det med, og det er jo netop lige netop der, hvor man ikke har det med, at det gode motiv "flyver forbi"! Er der nogen der har gode råd og erfaring på dette område? Hilsen Birgitte

Birgitte®
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
du kan kigge i www.fotostart.dk under forum.
der er mange oplysninger om kameraer
og opjektiver. og måden at "skyde" fugle med kamera.!

en at de ting jeg kan næve er at "crop kamera" den har indbygget
tele konværter. (crop 1.6) aps-c format. blandt andet canon eos 7d.?

jeg over vejer at jeg køber canon eos7d med sigma 30mm. f1.4 i sommer ferie.
og undgå "kit opjektiv"!

ikke efter bestemt mærke. men som retningslinje.!

i fotostart. der kan du kigge tykt og tyndt i forum uden at være medlem.!
Tusind tak for dit svar, jeg vil gå ind på den hjemmeside du nævner og studere det nærmere!
Jeg kan lige nævne, at jeg har kig på det nye fra Nikon, et Nikon V1, med følgende linser:
en 10-30 mm VR samt en 30-100 mm 3,8-5,6, og så yderligere tilkøbe en 10 mm F/2.8.
Det er det "sidste nye" kompakt digitalkamera (ikke tungt) fra Nikon og så alligevel med udskiftelige originale linser! Det er jeg brændt lidt varm på, kender du eller andre noget til det?
Birgitte

Birgitte®
afhængige hvad du stiller krav.

måske savne optiske søger af denne grund at digitale søger.
er der "vand" i den på grund af forsinkelse i søgeren og kan være
at det bliver sværet at "skyde" fugle i flugt.
men det er en smagsag.!
og til lykke med kameraet. hvis det melder grønt. ud fra dine tankegang.!
fra ovenstående.

jeg er bange for at der er for lidt greb på kamerahuset.
til forhold til store opjektiver.!
Hej!
Det kommer selvfølgelig an på, hvor avanceret du gerne vil have dit kamera og hvad dit udgangspunkt er nu. En af mine venner har et Canon EOS 600D, som jeg synes er et rigtig godt allround spejlreflekskamera til en ok pris. Modsat mange andre spejlreflekskamera så har det en justerbar skærm, som er ret praktisk, hvis man fx vil tage et billede i fugle eller frøperspektiv. Vi har også eksperimenteret lidt med film, og der synes jeg også kameraet var ok.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis