Bad ventilator

Jeg er ved at renovere 2 badeværelser. 6m2 og 8 m2

Jeg har før haft en billig badventilator, men har ikke brugt den så meget, da jeg bliver irreteret over larmen.

Hvad vil I anbefale til de nye badeværelser? Det skal gerne være så lydløst som muligt.

Jeg har kigget lidt på termex kanalventilator  med timer:

http://www.elvvs.dk/p/kanalventilat...mer-17537/

måske med trinløs hastighedsregulering

http://www.elvvs.dk/p/regulering-es...r15-17395/

Hvad mener I? Er det vejen frem, eller er der bedre alternativer?

Ventilatorene kan sidde i loftrummet og der er afkast over tag via taghætter.


Venlig hilsen

Jens

Jeg er ved at renovere 2 badeværelser. 6m2 og 8 m2... Vis hele indlægget
16 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Skrevet af Orla Nautrup på 20 apr 2012 16:35
Man skal tænke på, at ventilationen i vådrummene i princippet er den der skal fjerne den dårlige luft i opholdsrummene, og i et ældre hus er der en del mere fugt der skal fjernes, end i et nyere hus.
Jeg ved godt at der er utætheder i et ældre hus, men det er jo sådan set kun når det blæser, at der ventileres denne vej, og så er det bedre at få disse utætheder lukket, og styre sin ventilation på den korrekte måde.
Husk at der skal være ventilation til andre rum gennem dør eller på anden måde!


Det er klart. En ventilator virker bedst, hvis man lader vinduet stå på klem.

Elektrikeren, må godt rode i "dåsen" hos Fru Hansen ;-)

Hej Jens,
Rigtig godt spørgsmål. Vi fik for nyligt monteret ny ventilator i badeværelset, da vi mente at den gamle larmede for meget. Den vi har nu hedder vist Thermex Silent 100CHZ, og den er vi rigtig tilfredse med. Du kan læse mere om den her:
http://primabolig.dk/indendors/badevaerelse/ventilator-til-badevaerelset/

Mvh. Knuth

Find meget mere om vandskade og skimmelsvamp på:
primabolig.dk.
Øhh Knuth - det er fint at tænke sig godt om inden man svarer, men du svarer på et spørsmål stillet tilbage i april 2012 ...

/bjørn

Hej Bjørn,
Jeg glemte vist at tilføje, at jeg, på trods af at indlægget er udgivet i 2012, stadig vil give mit besyv.

Svaret på spørgsmålet behøver jo ikke nødvendigvis være rettet mod trådstarter - det kan ligeså godt være andre besøgende fra eksempelvis google.

Find meget mere om vandskade og skimmelsvamp på:
primabolig.dk.
Hej Knuth

Hjælpsomhed er fint nok og meget hensynsfuldt at du lægger godbidder ud til fremtidige besøgende fra google. At du henviser til dine egne affiliate hjemmesider kan der være delte meninger om, men din bemærkning på G+ om:
"Hver gang Danmark får et ordentligt regnskyl, kan jeg i GA se en kraftig stigning i besøgstal og dermed også indtjening på vandskadehjaelp.dk . Derfor venter jeg blot på næste skybrud... " får det til at k(l)amme lidt over og glorien falder lidt ned om halsen på den 16 årige skoleelev ...

/bjørn

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis