Hjælp til valg af falstegl søges

Hej 

Jeg bor i Vangede i et dobbelthus fra 1942 med røde falstegl, som er de oprindelige, af typen Frederiksholm fra Tornevang Teglværk. Vi skal til at inddrage tagrummet til beboelse og vil i den forbindelse lægge taget om for at kunne lave undertag, isolere osv. 
I den forbindelse overvejer vi at lægge nye tegl op istedet for at genbruge de gamle, men da tagfladen hænger sammen med naboens, vil vi finde en ny sten der i profil og størrelse ligner de eksisterende mest muligt. 

Kender i nogen gode bud?

Har fået en prøve hjem på Monier Hollander, som jeg synes er lidt for flad i profilen.

Sig endelig til hvis i skal bruge flere oplysninger eller andet, på forhånd tak for inputs.

Mvh Troels
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Prøv evt at kigge på Randers Tegl, de har genbrugt nogle af de lidt ældre profiler. Udover det er Randers Tegl også en rigtig god teglsten at overveje til et nyt tag.

http://www.lyrk.dk
Hej igen
Undskyld jeg ikke har svaret før nu.
Kiggede på Nibra og Brandenburger, men de var for lange i forhold til at skulle passe til naboens tagflade (vi har fælles sammenhængende tagflade)
Så valget endte på Randers Tegl RT825 Hillerød dyb model. Den kommer tættest på i profil, samt lægteafstanden er fleksibel.
(Men den er dyr :-( 300 kr. m2)
Men tak for input.

Hej

Jeg står dd. 31.10.2017 i situationen enten at udskifte taget (hæve konstruktion og opgradere isolering) eller løbende udskifte og vedligeholde mit enderækkehus med samme tegl-falstagsten fra Tornevang Teglværk under Frederiksholm Tegl- og Kalkværker.

Jeg fandt denne tråd ved søgning på "Tornevang" i mit forsøg på at finde gamle tegl, idet jeg har valgt den vedligeholdelses-krævende gamle løsning med vedligehold og understrygning, istedet for nyt. 

Detfor kan jeg til andre i samme situation oplyse at Bergsted Tegl i Havdrup har de gamle Tornevang falstagsten på lager. Pris pr. stk. dd. er 22,5 kr. ex. moms.

Mvh 

Stig Rygaard, Virum


Selvgjort behøver ikke at blive til en brøller ?
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis