Siemens vaskemaskinen slår HFI fra

Hejsa.

Da jeg kommer ind af døren i dag ser jeg at alt strømmen går i huset.

Har fundet ud af det er vores vaskemaskine, der gør det efter 10 sek, tror det er en ældre sag.

Den hedder: siemens siwamat xm 1460

Den stod i lejligheden da vi overtog den for snart 2 år siden.

Nogen der ved hvad årsagen kunne skyldes?

Der lå nogle små kugler ved vandpumpen som jeg kan se har tilhørt knægten, som selvfølgelig er fjernet. Slukkede så for vandet og kom til at tænde for maskinen og så kørte den uden at den koblede HFI relæet fra.

Ser frem til at høre jeres mening.

God aften.
Hejsa. Da jeg kommer ind af døren i dag ser jeg... Vis hele indlægget
13 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Hej
Att:  Håndværker
En blokeret pumpe vil normalt ikke slå HFI relæ fra, men den vil sikkert springe en sikring - HFI slår fra ved fejlstrøm - f.eks dårligt varmelegeme - utæt pumpe - vand hvor der IKKE skal være vand o.s.v.
Min oplevelse med det, er at det næsten altid skyldes fugt på strømførende ledninger utæt pumpe, eller et dårligt varmelegeme.Prøv event. at tage ledninger af et af varmelegemerne ad gangen. 
Et eksempel - vores komfur med varmluftovn slog relæ fra når vi brugte varmluftovn - skildte dyret ad og konstaterede at isoleringen rundt om ovnen rørte ved/lå op af tilslutningerne til ringvarmelegemet til varmluftovn - flyttede isolering og så var fejlen væk !
Hilsner Polobjørn

"AUTOELEKTRIKEREN"
Skrevet af Anker Petersen på 12 apr 2012 19:36
Hvad har det med Hfi relæ at gøre ??????


Maleren mener nok hvis det køre på samme sikring/gruppe. Og at trådstarter derfor kan være blevet snydt, og troet at det er opvaskeren, den er gal med, men i virkeligheden er ovnen der laver balladen.

Elektrikeren, må godt rode i "dåsen" hos Fru Hansen ;-)

Hfi "slår" ved fejlstrøm.
Sikring beskytter apperat og hfi beskytter dig
Slår den med det samme? Hvis du taget stikket ud og tænder. Slår den så med det samme? Eller går der lidt tid
Hvis du slukker og tager vandet af(hvis du ikke kan køre tømme prog.) nede ved filter til pumpen.
Sætter stikket i igen og slår den er der en fase på stel/jord. Så det bare igang med multimeter eller byt til nyt

Edit: Skal nok læse det hele Den køre fint uden vand på, slår den så hvis du åbner for vand?
Prøv at tage vand af igen og så kig hvornår den slår i prog. og der er fejlen(med vand selvfølgelig

it is better to burn out than to fade away
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også