Haster: Erfaring med "Point" hvidevarer søges?

Hej folkens,

jeg vil gerne bestille mine hvidevarer til mit hus i morgen

Har fundet nogle gode produkter (Voss induktion, Voss-electrolux ovn, Siemens opvasker, Bosch køleskab) og fået tilbud hos elgiganten 14.984 inkl. fragt.

 Skulle så lige prøve den lokale El shop her i eftermiddag. Han matchede prisen. Men det sku så være en "Point PIF 600 a2) induktions kogeplade og en Point ovn.

Jeg har aldrig hørt om mærket før. Og jeg føler mig derfor ikke så tryg ved det.

Er der nogen af jer der har erfaringer med dem? Eller har flere oplysninger, om hvilken fabrik der laver dem osv?

Fordelen ved ovnen var , sagde sælger, at Point ovnen var med "rigtig" varmluftovn til forskel fra den Voss IEL 6000RF vi har fået tilbud på.
  Desuden skulle Point induktionskogepladen være førende på markedet rent teknisk, hvorimod den induktion jeg har fået tilbud på (Voss DIK 2461UR) er en ældre generation.

Hvad ville i vælge???



PFT
13 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Sådan går det når nogen skriver "Haster" i sine startindlæg, så er det det forkerte forum du har henvendt dig til. Om det ene firma er bedre end det andet ? Jeg kunne ikke drømme om at købe mine hvidevare uden først at have set dem, rørt ved dem, o.s.v. Det er en tillids sag at købe ting til hjemmet, og de bedste handler er nu dem hvor du kan prutte prisen ned, når du køber flere ting samme sted. Desuden vil jeg altid holde mig til kendte mærker, sælgere kan få en ruin til at fremstå som det rigtige drømme slot lige netop til dig.
Kunne sælgeren fortælle hvori forskellen bestod mht. den "rigtige" varmluft og den teknologisk-førende induktionsplade?

Hvis det var et spørgsmål om økonomi ville jeg overveje det billige alternativ, men når økonomien er den samme mener jeg slet ikke der er noget at diskutere når valget står imellem de store etablerede virksomheder kontra en virksomhed man aldrig før har hørt om der bliver talt op af en ivrig sælger... tænk nu hvis du skal bruge reservedele om fem år - jeg er overbevist om at Siemens, Bosch og Voss nok skal være leveringsdygtige, men Point kunne jeg godt have mine tvivl om...
Vi har lige bestilt hvidevare, til vores "nye" køkken.
Her fik vi fortalt at Voss ,Elektrolux og Aeg er det same, med små variationer, så vi valgte AEG.

Vi valgte en ovn med pyrolyse, og rulleudtræk, samt stegetermometer, det er lidt dyre
Induktionskogepladen, er med busterfunktion (hurtigere varme) på alle plader, det har de billigere ikke.
mvh jens
Mange tak for jeres svar.

Jeres meninger underbygger helt klart min mavefornemmelse. Og ja, hvorfor er det lige man ikke kan finde NOGEN SOM HELST informationer om Point hvidevarer på nettet. Ja det er garanteret noget kinesisk wannabe som måske - måske ikke - fungerer om 5 år.

Så det blir nok elgiganten eller punkt 1 hvor jeg har fået samme varer en lille tand billigere. Men vil også undersøge jeres bud hvor i har købt hvidevarer.

@ Håndværkeren. Jeg synes da du normalt MEGET hurtigt og uden lang eftertænksomhed svarer på folks spørgsmål her på forummet.
Annonce
Jeps, Asger 123456  men jeg havde set dit spørgsmål dagen før, men tænkte, ja ja nu må han lige vente lidt. Og som du kan se så får du masser af respons på dit spørgsmål, lige så snart jeg har besvaret dit spørgsmål.
undre mig over jeg ikke en gang kan finde en hjemmeside fra fabrikanten point?
Der er jo den mulighed at firmaet helst ikke vil for langt frem i skoen, et såkaldt F. Usk & K.Lamp firma
Point er et privatelabel. Kogepladen er identisk med Witt induktionsplader. Ovnen formodentlig også.
Mht. kvalitetet er den ubestridt på kogepladen, da denne fremstilles af en de større europæiske producenter indenfor keramiske kogeplader (induktion og ceran) som iøvrigt også producerer for flere andre labels.
Ved varmluuftovne drejer det sig om hvorvidt ovnen er udstyret med et ringvarmelegme, dvs. et rundt varmelegme der sidder om blæseren bagerst i ovnen. Det er definetionen på ægte varmluft. Uægte varmluft er med varmelegme øverst og nederst og en alm. blæser uden eget varmelegme
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
I min verden er Voss ikke det supermærke nogen vil gøre det til..

I 2001/2002 fik jeg instaleret både ovn og induktionsplade fra Voss.
Den nedfældede induktions plade havde efter vel 8 år underlige udfald på den ene kogezone og det blev værre og værre... Så her for nogle måneder siden besluttede jeg at det var tid til at gøre noget og kontaktede Voss for at spørge til hvilken erstatningsmodel de kunne anbefale og som passede til hullet i granitpladen... Voss kunne ikke levere noge plade der passede længere..
Så reservedele/erstatningsprodukter kan du ike nødvendigvis forvente hos Voss/Electrolux.

Da udfaldenen begyndte kontaktede jeg iøvrigt en reperatør der ikke kunne anbefale reperation pga pris.. lev med det eller køb en ny var råddet!

Ovnen der også var topmodellen på købstidspunktet har problemer med at uret blinker og ikke følger tiden...
Selve ovnen fungere fint nok.. men det er iriterende med blinkeriet... Så jeg overvejer seriøst at udskifte den snart....

Så mærkevarer skal nok tages med et vis forbehold.. de er kendte, men ikke nødvendigvis bedre eller lettere at skaffe dele til....

PS. jeg køber stortset altid mine Hvidevare reservedele hos Repart i Viby, de har det meste og handler med private.. til fornufrtige priser og de er kompetente....

MVH Njord.

MVH Njord
Der er yderligere 3 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis