Kæde

Er der nogle der har erfaring med skift af kædekit til mc (Honda CBR). Er det forsvarligt at skifte det selv eller er det klogere at lade et værksted gøre det ?
Er der nogle der har erfaring med skift af kædekit... Vis hele indlægget
13 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Det er sgu´ udmærket. Har man ikke styr på sagerne, skal man ikke begynde at skrue løs, med chance for at biken bliver livsfarlig. Jeg har set ganske meget fusk på diverse bikes, og måske i særlig grad på mange af dem der bygger lidt om.

Så lad dog dem der kan, lave tingene. Det mener jeg er ganske fint og betryggende.

Pas på dig derude, så vi måske mødes en dag.

VIDEN ER VEJEN TIL VISDOM.

Ok mufi, jeg kan godt se din pointe, men trådstarter skrev jo intet om at sadlen skulle ombygges.

Appros livsfarlig, hvordan er det at køre med sådan en lang gaffel, ødelægger det ikke noget af køreegenskaberne selvom det ser retro ud. Jeg spørger kun fordi jeg aldrig har prøvet det. Jeg har også set mc med meget høje styr, det ser også lidt farligt ud.

MVH

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
Jeg kan med sikkerhed sige, at det på ingen måde er farligt. Faktisk er det ganske anderledes med den gaffel, men farligt er det på ingen måde.

Det handler om at styrevinkler skal være rigtige. Der er en del geometri at tænke på, når man vælger den slags. Det er der sider på nettet der omhandler, hvis man vil vide mere. Det er lidt en videnskab.

Faktisk har jeg bygget den så den passer til mig. Er lige ved at være klar med et længere bagstel, da jeg er ret lang.

Styret er købt så det passer til hvordan jeg har bedst fat i Biken. Mange synes at det skal være et lige styr - som en pind - men det kan jeg slet ikke holde ud at køre med. Når jeg hæver mine arme, passer styret perfekt. Det er primært at jeg sidder godt og har godt styr på sagerne.

Gaflen er en jeg købte, med henblik på salg. Jeg ville dog lige selv prøve hvordan den var, og så var den ikke til salg længere. Den er rigtig sjov. Selv om at den ser spinkel ud, er den helt stiv. Den vrider ikke, som man skulle tro. En anden pudsig ting ved den, er at når man bremser, vil en "normal" gaffel dykke. Det gør den her ikke. Den bliver i sin stilling, og faktisk har den en tendens til at ville løfte sig ved bremsning. Det skyldes det laske system som forhjulet er sat op i. Jeg bliver altså ikke kastet ned når jeg bremser, og vægten fra baghjulet forbliver intakt. Lidt smart, ikke sandt

Men spørg endelig løs. Jeg kan godt finde lidt om styregeometri til dig, hvis du har interesse i den slags.

Go´ week end.

VIDEN ER VEJEN TIL VISDOM.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis