dalia

har sat mine dalia i dag, og dækket dem med plastik. håber de vil overleve, kan ikke finde noget om det, nogen med erfaring??? tænkte hvis vi kan gøre det med kartofler kan man vel også med dalia. vidste i at de faktisk blir dyrket som mad nogle steder indien feks, de spiser knoldene koger den som kartofler, blomsterne kan også spises, min salat blir mere spændende fra nu af, hvis de altså overlever.

 Vær mod andre, som du ønsker, de er mod dig.
Kok og Havenørd.
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du skal passe meget godt på dem. Der skal ingenting til før de tager stor skade. Sidste år købte jeg nogle dahlia og plantede dem lidt for tidligt i krukker. Da nattefrosten så kom var det næsten slut med mine dahlia. (se evt her http://begynderhaven.dk/index.php/krukker/172-dahliageorginer-kan-ikke-tale-frost)
Det meste af planten døde, men heldigvis kom der nye skud noget nede, så de efter lang ventetid begyndte at blomstre igen.

Har du nogen grangrene vil jeg anbefale dig at lægge dem mellem jorden og plastiken indtil du er sikker på at der ikke længere kommer nattefrost.

Jeg vidste godt at de var spiselige, og brugte selv nogle af blomsterne i salaten sidste år. Jeg har ikke smagt på rødderne endnu, da jeg ikke har nok til at jeg vil begynde at spise af dem.
2 overlevede ikke, men de andre 10 gjorde. så det gik godt alligevel. Men vil nu ikke gøre det igen.

 Vær mod andre, som du ønsker, de er mod dig.
Kok og Havenørd.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis