Skimmelsvamp på indersiden af tag ?

Hej Folkens.

har tagpap tag på en del af min garage samt vaskerum, men i garage delen er der begyndt og komme skimmelsvamp (vil jeg tro det er ? ) det er ingen problemer i vaskerummet, underlaget for de 2 lag tagpap er krydsfiner der er lavet med udluftniing osv. på taget. på den del jeg mener der er påbegyndt skimelsvamp er der dog ikke tætnet mellem tag og mur endnu så der er luft direkte ind under tagkonstruktionen.

den anden del af taget er der ingen ting, men der er dog også tætnet mellem mur og tagkonstruktion.

har taget et par billeder af det som kan ses nederst i dette indlæg.

er dette skimmelsvamp ?

og hvad kan jeg gøre ved det, ville gerne have isoleret det med tiden. ?

er det grundet der ikke er lukket af mellem mur og tag, og der måske bliver for fugtigt i den del af garagen ?

rumene er uopvarmet, dog står der tørretumbler osv. som selvfølgelig afgiver lidt varme i den del hvor der ingen problemer er. 

har trykket i krydsfiner pladen med en skruetrækker, og det virker ikke mere fugtigt / råddent end der hvor der ingen problemer er, og det virker ligeså hårdt, som når jeg sammenligner med en ny krydsfiners pladen.

forslag er yderst velkommen, og håber overstående giver lidt mening ?



På forhånd tak.
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ja, det er skimmelsvamp af en slags.

"..dog ikke tætnet mellem tag og mur" Prøv at tætne og se om det hjælper!

Det er næsten umuligt at forstå og tolke den slags "close-up" fotos. Der skal også nogle oversigtsbilleder til.
Mon ikke noget klar Gori 22 på de udsatte områder, samt lukning af bemeldte tætning, er hvad der skal til. >)
Hejsa, har du åben ud i det fri fra nogen sider af? Hvis der er det kan det være når det er fugtigt i vejret og det sætter sig på undersiden af pladerne. Ved at fugten sætter sig på undersiden af plader kommer det i forbindelse med limen i plader og der ved kommer der disse sorte pletter. Rengør stederne og smør det med noget Gori ell lign. så er det stoppet.

Sydjysk Tagentreprise

7100 Vejle

60767424

Alt i tagpap arbejde

se mere på www.sj-tagentreprise.dk

Hej Tagdækkerclaus.

Mange tak for svar.

Ja der er åben til siderne i den del hvor problemet er. men dette bliver lukket asap.

hvordan ville du rense pladerne af i hvilket middel ?

er gori 22 fint til formålet, eller ville du anbefale noget andet ?
Annonce
Hej Melander.
Jeg har haft lignende problem i min garage. Jeg vaskede det ned i rodalon, lod det tørre og gav til sidst noget gori 100.

mr. Saablimo

Super det vil jeg da tage og gøre :-)

mange tak for svar.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også