200mm mere isolering i taget dampspærre ??

Hej har fået nået isolering af en ven ,200mm nok til min tilbygning., problemet er  der er nu 200 mm i forvejen og en helt tæt dampspærre uden på- hvis jeg lægge 200 mm ovenpå kommer dampspærre til at ligge i midten . er det en no go . eller sker der ikke nået.  der er 50mm luft over nuværende isolering og tegl .   Kan jeg smide mit ny anskaffet isolering op
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
det er helt klart et no go. En dampspærre må maks ligge 1/3 inde i konstruktionen fra den varme side.

http://www.lyrk.dk
Hmm..?
Er du sikker på det er damspærre der ligger over din isolering..??
Er det plastfolie..?
Eller hvid, grå, sort eller mere papagtigt.. Måske endda med tekst på.?

Kunne blot være en kvali håndværker der har lagt vindpap ud..?
Det vil jeg tro..
.

En klub der vil have sådan nogen som mig, som medlem..
Vil jeg dæl'me ikke være medlem af..!
100 det er en dampspærre har selv været med til at sætte den op. i tidernes morgen for 7 år siden , derfor jeg ved den er helt tæt hehe
du lyder nærmere som om det er et undertag, ellers er den da helt gal...

http://www.lyrk.dk
Ok..
Man hvad har har lagt op, kan man jo trække af igen.. Så det er ikke noget problem..!!! ;-((
Hvis du kun har 200mm på loftet får du rigtigrigtig meget ud af at lægge yderligere 200 op.. Så det må være vejen frem..
Mit ydmyge forslag vil være..Til sommer.. Shanghai en "ven".. Og så Enten..
1 - at hive den nederste meter (eller to afhængig af taghælding) tagplade af.. Trække din plast af (gemme) og checke om der er dampspærre nederst lige over loftbeklædningen.. Hvis ikke.. Så gå flat out.. Og trække den eksisterende isolering ud.. Lægge den op på taget (du eller din ven - har selvf. Checket m vejrudsigt at vejret er stille) lægge din dampspærre ind hvor den hører hjemme.. Dernæst den NYE isolering.. Ind og putte omkring de små spærfødder.. Dernæst den gl. Iso og endelig vindpap rullet lige så stille ud over.. (ved at have åbent nederst i begge sider er det "nemt" (ok- relativt nemt så..!! ;-) med snoreværk at trække pap rullen fra side til side m en mand på hver side af huset)
Husk for Dylan at slutte af med undertag. Inden du/i lægger tagpladerne på, - evt. Blot der hvor isoleringen går - næsten - ud til taget så "endestykkerne" på isoleringen er dækket.. Lad undertaget gå helt ud så evt. Fugt Der lander på undertaget går i tagrenden..! (Nogle glemmer ofte de sidste 8 cm..! Men ikke dig.. ;-))
Så får du en tør og lækker konstruktion som endda kan indgå som en salgsparameter når du når dertil..

2- den snappy model.. Samme tur blot uden at hive den gl. Iso ud.. Men blot fjerne "dampspærren" lægge den nye iso ud over, og afslutte som tidl nævnt.. plastfolien kan lægges over traileren hvor den gør mere gavn.. ;-))

(drawbacks - du får ikke luftet den gl. Iso.. Hvis der allerede er dampspærre nederst..!! Kan der være høj fugtighed i den gl. Iso og du får ikke checket hvordan træværket har klaret turen i "svedekassen" så model 2 er lidt af et sats.. &
ved salg opdager den byggesagkyndige selvf. OM der er dampspærre, og hvis ikke..iiiii.. er det jo et rigtig godt udgangspkt for køber til et 100/200 kilos afslag i prisen.. Og den snapper altså i læderet..;-((

Omvendt - hvis du nu VED der ikke er dampspærre nederst, - er det en rigtigrigtig god timeløn at få den smidt i til sommer og så kaste en kasse øl eller to efter makkeren for veltjent vennetjeneste..!!! (du ved nu han ER din bedste ven.!)

Alt hvad du skal bruge er: åndedrætsværn,et par tyvek dragter, to aflagte franskbrødsknive, en 8 mm nøgle til tagpladerne og en ghettoblaster med en masse rockmusik..

Rigtig god sommer.. ;-))
.

En klub der vil have sådan nogen som mig, som medlem..
Vil jeg dæl'me ikke være medlem af..!
Ups tror jeg har forklaret mig forkert . Set udefra. tegl først / undertag / 200mm rockwool / dampspærre / forskalning / gipsloft Gipsloft kan tages ned ville bare være ked af også skulle have forskalning og dampspærre ned. da det bliver rigtigt svært og lave en tæt dampspærre efterfølgende ( Men kan godt se der jo nok desværre ikke er anden mulighed.
Du bestemmer.. ;-))

God sommer

En klub der vil have sådan nogen som mig, som medlem..
Vil jeg dæl'me ikke være medlem af..!
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis