Isolering af uisoleret sommerhus

Hej alle sammen

Jeg har et lille sommerhus, Jepsen hus, så vidt jeg husker. Jeg vil gerne have loft og vægge isoleret. Ydervæggene er bjælker lagt over kors, så enderne i hjørnerne stikker ca 10 cm ud. Der er ingen inderbeklædning, så ude og inde er fysisk samme væg.

Skal der dampspærre på eller ej på ydersiden? 

Nye 2x4"'ere skrues på lodret og der isoleres 100 mm, med ca. 2 cm ventilation mod beklædningen som bliver klinkskåret beklædning.

Skal der vindpap på før beklædningen?

Så til taget...

Også pt uisoleret. Jeg tænker at fjerne de gamle bitumenplader der ligger på tagpap, skrue 2x4"'ere bjælker fast fra ryg til fod, isolere, sørge for ventilation over isoleringen, vindpap, lægter på tværs, og påsætte nye bitumenplader.

Skal jeg bruge dampspærre kommer problemet med tagudhænget. Hvordan p..... får jeg dampspærre i tag og væg til at hænge sammen? Og er det nødvendigt?

Hvis jeg kan bruge det gamle tagpap, som virker tæt, som damspærre, kan jeg fjerne beklædningen under tagudhænget, og få dampspærren i hverfald meget tæt på tagpappen. Men meget tæt på, er vist det samme som langt væk er min fornemmelse, når man taler dampspærre. Er den utæt, er det vist lidt ligegyldigt hvor meget, fornemmer jeg de steder jeg har læst på nettet..

På forhånd tak, til de der læser, og stor tak til de der stiller deres fagkundskab til rådighed, i form af svar.

De bedste hilsner

Peter     

Venlig hilsen

PeterA

1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Allerførst er der regler for hvor meget isolering man skal montere i forbindelse med en sådan renovering, og i dette tilfælde vil kravet være ca. 190 mm i vægge og ca. 290 mm på loftet alt afhængig af træprocenten (andel af træ).

Da sommerhuse anvendes en del i vinterhavåret også, er min holdning, at der skal monteres dampspærre.

Det ville være en god ide at tage en snak med teknisk forvaltning.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis