Hjælp en noob?

Hej

Sagen er den jeg skal til at investere i min første bore/skruemaskine og vil gerne komme hjem med det rigtige værktøj, men er i tvivl om hvad jeg har brug for?

Den skal primært bruges til at hænge billeder op i min lejlighed osv. så jeg skal ikke ud og have en topmodel som de prof tømre bruger, men heller ikke en der er for svag da jeg har murstens vægge som virker ret solide.. og ved heller ikke om den skal være en slagboremaskine eller bare en alm.

Jeg har set på følgende to maskiner

BOSH: http://www.harald-nyborg.dk/p2100/b...b650-re-ct

Blackanddecker: http://www.blackanddecker.dk/powert...info/uses/

Tak på forhånd

9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Er dine indvendige vægge af rigtige mursten..??

sidst i 70'erne er det jo som regel gasbeton plader indvendigt.... Og så duer de begge.. ;-))
der skal du nemlig ikke bruge slag indstillingen.. Så,bliver hullet alt for stort..

Bor du i en ejendom med vibreret betonvægge, er det en anden sag..
Så er en alm. Slagboremaskine slet ikke nok.. ;-(
Og loftet..?
Hvad har du brugt indtil videre når du skulle hænge noget strørre op..??

En klub der vil have sådan nogen som mig, som medlem..
Vil jeg dæl'me ikke være medlem af..!
Har ikke hængt noget op endnu så ved ikke med 100% sikkerhed hvad det præcist er.. det er ydrevæggen det hænges op på og de virker i hvertfal meget "solide" som sten.. eller måske er det beton? Er det der vibreret betonvæg noget man ser tit?
Hvad farve her det "drys" der kommer ud af hullerne når du borer..?

Skal du lægge al din vægt bag maskinen for at bore..?

.

Da jeg lige er flyttet ind og ikke har nogen boremaskine så jeg ved kun at ydervæggene ikke giver meget lyd når man slår på den med knoeren (det føles hårdt sten/beton?)
Hej Nooben. Spørg viceværten eller måske dine nye naboer om w.t.d. Blånegls indlægt skal tages alvorlig, især m.h.t. vibreret beton. mvh anvi
Annonce
ska nok lige høre dem på tidspunkt, men hvis vi siger det er "normal" beton / murstensvæg vil jeg så skulle ud og købe en slagboremaskine eller kan andet lade sig gøre?  skal kun lige bore huller til mine billeder..
Hælder til anvi's forslag.. Lån evt en maskine af den nabo du inviterer på kaffe.. Og prøv at bore et par huller hvor du lige skal have noget op.. Det er ligegyldigt at det blot skal være "små" huller..
Hvis væggene er vibreret beton skal du nemlig have en pneumatisk borehammer for overhovedet at kunne slå en ridse i væggen/loftet.. ;-((

(behøver ikke koste en formue, hvis du kun skal bore 8-10 huller om året i vib. Beton holder den kinesermodel de har hos jem&fix helt fint.. Et 6 mm bor og fisher dyvler så kan du hænge klaveret op i loftet ;-))
( hvis altså du skulle få de lyster.. ;-))

Hælder til anvi's forslag.. Lån evt en maskine af den nabo du inviterer på kaffe.. Og prøv at bore et par huller hvor du lige skal have noget op.. Det er ligegyldigt at det blot skal være "små" huller..
Hvis væggene er vibreret beton skal du nemlig have en pneumatisk borehammer for overhovedet at kunne slå en ridse i væggen/loftet.. ;-((

(behøver ikke koste en formue, hvis du kun skal bore 8-10 huller om året i vib. Beton holder den kinesermodel de har hos jem&fix helt fint.. Et 6 mm bor og fisher dyvler så kan du hænge klaveret op i loftet ;-))
( hvis altså du skulle få de lyster.. ;-))

Irriterende siden lægger indlægget op to gange.. ;-(( Sorry for spam..)

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis