Valg af træ

Hej

Jeg er ude efter et træ (gerne hurtigvoksende), der er 10-12 mtr. i højden, og max. 4 mtr. i diameter, hvilke muligheder er der?

Var på en planteskole i dag, hvor de forslog ahorn

Pft.

10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hmm.. I forbindelse m byg af nyt hus på gl. Grund for 5år siden satte vi en del hurtigvoksende for at få noget vækst op på de hærgede arealer..
Men det har vi fortrudt..! allerede efter et par år røg vi ind i et beskæringshelvede hvor vi måte lege "wannabe Søren ryge" et par gange om året..
Hurtigvoksende træer kan ikke stoppe igen.. De blir så'gu v mæ at være hurtigvoksende.. ;-))

I efteråret fjernede vi det sidste fra dengang, og har sat noget mere langsomtgående, rødbøg, 3 stk af en gl. birk type nede i den fugtige ende af haven, og det "søde" kirsebær træ vi altid har ønsket os..

Det tager måske lidt tid at få en god størrelse på væksten, men satser på det bliver lidt mere harmonisk..
OG ikke mindst.. Knap så arbejdskrævende..

Go f'nøjl's mæ projektet.. ;-))

En klub der vil have sådan nogen som mig, som medlem..
Vil jeg dæl'me ikke være medlem af..!
Der findes mange typer af søjletræer, både alm og frugttræer. Prøv, at google søjletræer. Jeg har nogle spidsløn stående, som er ren stamme indtil kronen starter som en omvendt pyramide. Men de står i en "skovkant", så det er højt oppe.

ala det her http://www.planteskoler.dk/4/560/14645/spidsloen,-700-750-cm-omkreds-25-30-cm-acer-platanoides.aspx

Og de er selvsående, som andet livskraftigt "ukrudt" :-)

Og ellers er der forskellige søjle/pyramidepopler, som jeg selv syntes er meget smukke. De bliver dog noget højere, 30 m, men det er der jo råd for. Ala http://www.planteskoler.dk/4/899/44521/poppel,-pyramide,-0-1,-60-100-cm-populus-nigra-italica-dk,-til.aspx
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Den ahorn de har talt om er en kugle ahorn er ikke så voldsom som blånegl får det til at lyde, det er en plante hvor man har klippet hovedstammen i den ønskede højde og derved har fået den til at sætte krone.Der er ikke så vildt mange træer på kun10-12m . jeg har købt en himalaja birk til min hustru, for 6 år siden skulle vokse fornuftigt hurtigt, på 6 år er det vokset ca 2,5 meter, ikke lige hvad jeg havde forventet, tror nu også det har noget med jorden at gøre. et hjertetræ fik vi af bekendte, har vokset ca 1,5 m på et år og blir ikke mere en 16 m hvormod en alm. birk eller bøg blir 25m om 20 år, så der vil være tid til at fælde den hvis den blir for voldsom. Som den havenørd jeg er kan jeg af egen erfaring sige at, min have ændre sig hele tiden der kommer konstant nye ting jeg vil prøve, så tænk jer om hvad i vil have og især hvor, så i ikke ristkere at sætte den/dem for tæt på huset, eller birk ved kloarkrør da de godt kan finde på at smadre dem, da de er meget tørstige.

 Vær mod andre, som du ønsker, de er mod dig.
Kok og Havenørd.
Vil bare lige advare jer mod planteskoler.dk som nævnes i indlæg herover.
Denne planteskole har en lang række af alvorlige kundeklager bag sig samt retssager og tvister.

Se mere på Trustpilot og læg især mærke til ejerens aggressive svar:
https://dk.trustpilot.com/review/www.planteskoler.dk

Jeg har selv været i kløerne på dem og er blevet overdænget med inkassotrusler selv efter at jeg havde sendt de dårlige planter retur. Pas på med dem.
Jeg synes det er usmagelig at Poul Hansens melder sig på LDS med det ene formål at svine en handlende til. Så jeg har på en anden tråd anmeldt ham. Det er fuldstændig samme ordlyd på 5 gamle tråde.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Annonce
Kære ev elmand

Jeg synes da det er relevant at jeg gør andre brugere på dette forum opmærksom på at "planteskoler.dk" har usædvanligt dårlige anmeldelser i forhold til andre planteskoler. De ligger faktisk nummer 109 ud af 109 handlende i den kategori.
Jeg har indsat et link hvor man kan se ret alvorlige anmeldelser hvor folk er blevet decideret snydt med vilje. Alle handlende begår selvfølgeligt fejl, men her bliver folk simpelthen groft snydt og det synes jeg er relevant for andre at undgå. I besvarelser fra firmaet bliver folk derefter beskyldt for det ene og det andet og svinet til at planteskoler.dk

Men prøv at læse de mange anmeldelser på Trustpilot og bedøm selv.
Skrevet af Poul Hansens på 19-11-2015 02:54
Kære ev elmand

Jeg synes da det er relevant at jeg gør andre brugere på dette forum opmærksom på at "planteskoler.dk" har usædvanligt dårlige anmeldelser i forhold til andre planteskoler. De ligger faktisk nummer 109 ud af 109 handlende i den kategori.
Jeg har indsat et link hvor man kan se ret alvorlige anmeldelser hvor folk er blevet decideret snydt med vilje. Alle handlende begår selvfølgeligt fejl, men her bliver folk simpelthen groft snydt og det synes jeg er relevant for andre at undgå. I besvarelser fra firmaet bliver folk derefter beskyldt for det ene og det andet og svinet til at planteskoler.dk

Men prøv at læse de mange anmeldelser på Trustpilot og bedøm selv.

 

Det retfærdiggører ikke dine enslydende indlæg.

Det er spam af værste skufe.

Smid dit brok på trust pilot.

Jeg håber alle dine indlæg bliver slettet af moderaror.

 

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Jeg har skimmet lidt på trustpilot, der er nogle med samme mening som dig, og andre der er godt tilfredse. jeg synes ikke at kunne se noget agressivt i svarene der. At de scorer dåligere end andre, kan vel være noget med betaling til trustpilot ! ! Det synes jeg at kunne huske der var en udsendelse i TV der viste.

Så jeg synes stadig du har udtrykt dig på en jammerlig og hævnágtig måde. Jeg har ikke forstand på jura, men min fornemmelse siger mig at det nærmer sig vel også injuier. Og jeg gider faktisk ikke at besvare dine indlæg igen.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Skrevet af ev elmand på 19-11-2015 22:18

Jeg har skimmet lidt på trustpilot, der er nogle med samme mening som dig, og andre der er godt tilfredse. jeg synes ikke at kunne se noget agressivt i svarene der. At de scorer dåligere end andre, kan vel være noget med betaling til trustpilot ! ! Det synes jeg at kunne huske der var en udsendelse i TV der viste.

Så jeg synes stadig du har udtrykt dig på en jammerlig og hævnágtig måde. Jeg har ikke forstand på jura, men min fornemmelse siger mig at det nærmer sig vel også injuier. Og jeg gider faktisk ikke at besvare dine indlæg igen.

 

Prøv at skimme mere grundigt og du vil se hvad jeg mener. De fleste indlæg på Trustpilot nævner nemlig dårlige planter + brud på købsloven og reglerne for ehandel og stærkt irrationel og truende opførsel fra ejeren. Der er tilmed indlæg der nævner at han er mødt op hos folk og har gået ind i folks haver. Man kan kende en dårlig forretning på hvordan de håndterer fejl og hvordan de retter de fejl op der naturligvis sker. Ingen er fejlfri, men ikke alle behandler kunderne dårligt når de gør opmærksom på det.

Og desuden et det faktum at planteskoler.dk konsekvent ligger nummer 109 ud af 109 i kategorien Have siger da vist lidt om dens omdømme. Og det kan vel ikke være injurier at gøre opmærksom på fakta, og det er præcis hvad jeg har gjort. Hvis nogen herover havde nævnt en lim der ikke kunne tåle vand så havde jeg også gjort opmærksom på det.

Da jeg skulle bruge mine planter fandt jeg netop en henvisning til denne planteskoler.dk via et forum og jeg ville ønske nogen havde gjort opmærksom på det specielle omdømme den har. Så tag det som en forbrugeroplysning og en opfordring til at tjekke denne butik inden du køber. Hele meningen med dette forum er vel at viderbringe erfaringer og viden ?

 

Skrevet af Barrus på 19-11-2015 22:03

 

Det retfærdiggører ikke dine enslydende indlæg.

Det er spam af værste skufe.

Smid dit brok på trust pilot.

Jeg håber alle dine indlæg bliver slettet af moderaror.

 

Og jeg håber rigtigt mange ser mit indlæg og selv tager et kig på denne butik's anmeldelser og derefter selv kan tage et bedre valg mht om de vil handle der eller et andet sted. Det er en ren forbrugeroplysning fra min side som jeg ville ønske jeg selv havde fået inden jeg handlede hos Planteskoler.dk

Hele ideen med et forum som dette er vel at viderebringe sine erfaringer ? og nu viderbringer jeg min erfaring med planteskoler.dk og jeg har bragt et link så folk selv kan læse andres erfaringer med dem på trustpilot. 

Læs om butikken og døm selv: 

https://dk.trustpilot.com/review/www.planteskoler.dk

 

 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis