TV og internet i nyt hus

Hej

Jeg er ved at få bygget nyt hus, og i den forbindelse er det aftalt med elektrikeren at han vil
installere tomdåser i flere værelser. Jeg får en stue, konto, soveværelse og multimedia rum - som alle vil få installeret 2 x tomdåser (en til internet og en til tv).

Men elektrikeren har intet med selve installationen af internet og tv at gøre. Det skal jeg selv finde ud af sammen med udbyderen, som enten blive yousee eller trefor.

Og her kommer jeg lidt i tvivl hvordan dette skal gøres? For så vidt jeg ved installerer udbyderen tv og internet et sted - men hvordan får jeg så det ført til alle de andre værelser hvor der er stik?
Er det noget man kan betale en for at gøre - altså sørge for at der er internet og tv ført i alle de forskellige rum - samtidig med at det hele er centraliseret et sted?

På forhånd tak
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Vi har den tsamme installation hos os og brugte vores elektriker der også er svagstrøms elektriker..
Så samme firma kunne lave det hele i et hug.. ;-))

Slog lige op efter detsamme i dit område, - måske det kan bringe dig videre..?

http://www.herningelcenter.dk se under "hvad kan vi" -svagstrøm.. ;-))

med forbehold for jeg ikke kender firmaet..!

Hygge m projektet.!

En klub der vil have sådan nogen som mig, som medlem..
Vil jeg dæl'me ikke være medlem af..!
Ha..ha.. Ja min antagelse..

Men søg efter svagstrøms elektriker /alarm/antenne elektriker eller tilsvarende..

Selvom I ikke vil have alarm anlæg er det samme slags elektriker I skal have fat i..

Fordelen ved at bruge dem er at der er så mange nærmest uoverskuelige mulighder indenfor området, kombiner evt med et styrings anlæg af temperatur, ventilation osv.. Som jo rigtig godt kan betale sig at få med i et nyt hus.. Ting der ofte koster kassen at få efter monteret..
Kan kun anbefale I får forskellige priser på forskellige opstillinger på banen, som I så kan forholde jer til i ro og mag.. Forhast jer ikke her.. ;-)) (åh Gud.. i vil jo bare være færdige.. Træt af alle de valg.. Garanteret.. ;-))
Ha..ha.. Held og lykke mæ projektet..
(føler helt m jer.. ;-))


En klub der vil have sådan nogen som mig, som medlem..
Vil jeg dæl'me ikke være medlem af..!
Har du mulighed for Yousee er det klart den mest fleksible løsning. Hvis muligt så sørg for du får en central fordeler og ikke et sløjfe / slutdåse system - og bed om at få sat en forstærker med returvej på anlægget. Når du så bestiller yousee (se evt. mere om bredbåndsdelen her: http://www.internet-bredbaand.dk/669/yousee-bredband-og-tv-anmeldelse-stor-test-af-yousee/) - installerer teknikeren en enkelt dåse hvor du får tv og internet i. Denne dåse kan du enten beholde eller nedlægge og koble direkte til forstærkeren. Derefter kan du koble din bredbåndsrouter på hvilket som helst stik og du har samtidig digitale kanaler ved alle stik i huset uden ekstra bokse. De tomdåser han sætter op er formentlig rj45 stik. Dette er ok hvis du ønsker det - men ikke nødvendigt hvis du vil køre trådløst. Sørg igen for at det er samlet et centralt sted tæt på hvor du vil have din router og så fordele signalet.
Hvordan skulle yousee være fleksibelt ? Du er låst fast til nogen gamle irede kobberkabler.

Jeg ville til hver en tid vælge fiber løsningen, og få en ordenlig hastighed på internettet, osv.

Mvh Thomas Hansen

Annonce
Hmm.. Blot som trivia.. Her er yousee - fiber og pisker derud a.. Handler vist mere om hvor langt de er kommet med at få det ud.. Fiber rules.. ;-))

Men ved at indrage proff "cable guys" skal pigen( på40? ;-)) slet ikke tænke på om det er x..y.. Eller z.. Men blot vælge hvilke programmer de vil se.. Og hvordan det skal fordeles i hytten.. Så ordner cableguy resten..
( evt. Kombineret med at kaffemaskinen kan "mærke" (uhhh) når de står op og begynder at lave kaffe når de står ud af badet.. Og køle skabet selv handler ind når de sidste morgen æg tages ud.. ;-) (overdrivelse fremmer forståelsen.. ;-)
På en gang sejt og strabaserende at bygge nyt fra scratch.. Done that been there.. Og så var det..det.. ;-))
.

En klub der vil have sådan nogen som mig, som medlem..
Vil jeg dæl'me ikke være medlem af..!
Tak for alle svar -pigen, som ikke er 40 endnu :-), vil helst have proff cable guys - for det skal bare virke fra dag et uden at jeg skal trække kabler igennem rørene eller noget. Så må ud på jagt efter en proff
Skrevet af pigen40 på 09 apr 2012 11:00
Tak for alle svar -pigen, som ikke er 40 endnu :-), vil helst have proff cable guys - for det skal bare virke fra dag et uden at jeg skal trække kabler igennem rørene eller noget. Så må ud på jagt efter en proff


Go Girl.. Enjoy..;-))

En klub der vil have sådan nogen som mig, som medlem..
Vil jeg dæl'me ikke være medlem af..!
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis