Hjemmelavede bolcher

Har prøvet at google det

Jeg har en lille diskussion om holdbarheden på hjemmelavede bolcher.

Jeg mener jo at med det høje sukker indhold, så kan sådan nogen nemt holde sig i over 1 år.

Modpart mener de kun kan holde sig i 3 måneder.

Har vi nogen der er kloge på området?

Sig natur?
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
selvom du vender dem i flormelis bliver overfladen blød og kedelig, efter 3 måneder, så længe har de nu aldrig holdt herhjemme, foretrækker at lave en ny portion, frem for at spise gamle hengemte bolcher. dem fik vi nok af ved mormor som dreng.
Hvilke bolcher laver i?

 Vær mod andre, som du ønsker, de er mod dig.
Kok og Havenørd.
Det kommer klart an på de andre ingredienser og lignende. Dog ville jeg ikke spise dem hvis de havde ligget i et helt år!

Rookie der forsøger at lave tingene selv, har en hobby-side om kaffe, kaffemaskiner, espressomaskiner og lignende.
hvis man laver dem med spray tørret glukose i stedet for druesukker,
så kan man fryse dem ned og gemme dem meget længe

har en opskrift hvis det er

Jeg plejer at bruge opskriften fra https://bagebixen.dk, og der har jeg aldrig haft problemer med at den størknede for hurtigt (hvis det altså er det der er problemet). Hvis vi laver "snoede" eller tofarvede bolsjer, så bruger jeg nogle gange konens hårtørrer til at holde den klump varm vi ikke lige arbejder med 

Der er så meget sukker i bolcher, at de holder nærmest uendeligt - hvis altså de opbevares tørt. Helt tørt.
Bevares - det er muligt, at eventuelle duft- og smagsstoffer forsvinder, men der vil ikke ske noget med det, med hensyn til sundhedsrisiko.

Men i butikkerne er de jo nødt til at sætte en begrænsning på, så de er sikre på, at bolcherne ikke er blevet bløde eller på anden måde triste.

To ulykker kommer sjældent alene.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis