Reparation af Kite

Jeg skal reparer en lille flænge i min kite. Jeg havde tænkt mig at købe noget selvklæbende reparations tape til spiler eller kite og lime på begge sider. Derefter vil jeg sy lappen.

spørgsmål:

- Hvilken nål skal jeg anvende - læder eller alm.
- Hvilken tråd skal jeg anvende.
- Hvilke sting - 90graders zigzag ?

jeg syr på en almindelig (men kraftig) husholdningsmaskine
Stoffet på en kite svarer lidt til spiler dug.

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du skal bruge en 110 jeans nål (hærdet spids)  og hvis du kan skaffe det skal du bruge en tråd i tykkelse 80. Men du kan købe det hele hos www.mmc.dk  dog ikke nålene. Det der kan blive det største problem er din trykfod på symaskinen, den vil yde en hvis form for modstand grundet statisk elektrisitet. Vi proffer bruger en teflon fod, men det er en ret dyr del, du kan klare det ved at lime et stykke papir fast under trykfoden, så vil den kunne glide !
90 graders zig zag ? den må vi lige have en gang til
Du stiller maskinen til største brede på zig zag og stiller stinglængden på næsten max. Hvis din maskine har strect zig zag så brug det, det giver en væsentlig stærkere søm.
Mange tak

Jeg har en teflon fod - vidste ikke hvad skal skulle bruge den til før nu :-)

90 graders zig zag - det er da når bredde og længde på stinget er lige lang, så danner det en masse små rette vinkler - ha ha ha
- jeg kan forstå at det også er det som du anbefaler. jeg kommer op på 8mm bredde og kan også lave 8mm længde - jeg ved ikke om den har strect zig zag, man det undersøger jeg

hvor er det fedt at der nogen som har forstad, der gider at give råd - tak tak

Hvis du kan lave 8 mm. brede zig zag og 8 mm. stinglængde ville det være meget fint.
Hvad er det for en maskine du har, på nogle maskiner er der også over transportør, så er det endnu nemmere at styre. En af mine er en ældre PAFF med netop over transportør.
Jamen det glæder mig da kun når jeg kan hjælpe andre, når vi holder det på det plan.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis