Geberit duofix væghængt toilet monteringsvejledning søges

Jeg leder efter en monteringsvejledning på Geberit's hjemmeside men uden held. Jeg er i tvivl om jeg kan montere det bag en 100 mm porebeton væg eller om det bliver for stor aftand ud til betjening og kumme. Jeg har ikke betjeningsknapperne endnu, så jeg kan ikke rigtig tjekke det. Men jeg kan se at den boks betjeningen vil skulle monteres på, kun vil komme til at gå halvt i gennem vægen da den kun stikker ca. 5 cm frem. Men jeg ved ikke om det er et problem og kan ikke finde nogen vejledning med min og maks mål. Kun en masse videoer på youtube, der ikke fortæller noget om det. Nogen der kan hjælpe?

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Tænke, tænke - jeg har monteret et Geberit hjørnemodul, umiddelbart tror jeg ikke det kan nå sammen.

Til gengæld har jeg også monteret et andet tysk stativ (erindrer ikke lige navnet) bag 100 mm multiblok, men der kunne jeg selv vælge om knappen skulle side i front eller top, og den sidder så i top.

MEN de rør der følger med til at forbinde skyl og afløb med skålen, de kunne ikke nå gennem en 100 mm multiblok, der måtte bestilles længere hjem, til den ublu pris af vist omkring 300,- (XL byg) - de 2 rørdimensioner er ikke lige standardvarer i forskellige længder. (i følge tegningerne til stativet skulle det kunne gå op til 100 mm, men det hjælper jo ikke når virkeligheden er en anden)

Så det skal du ogå lige være opmærksom på, for jeg er 99% sikker på at standardlængden på Gerberit er den samme, og dermed for kort.
Umiddelbart synes jeg også at det lange vandrette rør gør at vandet når højt op i skålen, når der skylles ud - før det forsvinder, - virker som der er lidt forsinkelse i forhold til et normalt toilet.
Er der ikke een der har monteringsvejledningenvejledningen liggene? Jeg har den ikke, da mit modul er et der har kortvarigt været monteret et andet sted. Vægen hvor den skal monteres bag er ikke bygget endnu. Men der er mange andre ting der ligger fast nu, som begrænser mine mulighedder. Jeg kunne eventuelt lave muren 75mm, hvis det er ok? Det vil ikke være ideelt for mig, da det påvirker andre ting. Men kan gå hen og blive en nødvendighed. Men jeg ved heller ikke om 75mm er for meget
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis