Grundfoss WX 120 hydrofore

Hej

Jeg har en 120 liters Grundfoss WX 120 hydrofore. Så vidt jeg er informeret er det en membran beholder med en fjeder i.
Mit problem er at jeg har kørt med vandtryk på mellem 1,5-2,0 bar. Det har fungeret fint, men da jeg ønsker at have et højere tryk har ændret det til mellem 2,0 og 3,5 bar.

Da det skete kunne jeg se på manometeret at når den kommer over 2,0 bar stiger trykket meget hurtigt, i løbet af 2 sekunder til de 3,5 bar. Det gør så at når der er forbrug på, så tænder og slukker pumpen hele tiden. Køre jeg med diff på under 2,0 bar går der længere tid mellem at den køre.

Det virker som om at når den når over 2,0 bar, modtager hydroforen ikke længere vand (kan ikke trykke membranen mere sammen), og det er trykket i rørene der gør at den stiger hurtigt (hvis den formulering gav mening?!?!?).

Kan man indstille sådan en hydrofore så den kan trykkes mere sammen, også over 2,0 bar, eller skal jeg have en ny hyrdrofore?

Mvh.

Lasse Hedeby
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
er der ikke ventil i toppen, hvor dukan tage luft ud?
Jeg kender ikke den pågældende hydrofore, men normalt er der en luftblære eller lignende i tanken, som når tanken er tom, skal have et tryk som passer med det arbejdstryk vandet skal have. Hvis det er en fjederbelastet membran skal fjederen have en given forspænding i forhold til det tryk du skal bruge.
Nå trykket stiger på den måde det gør er det fordi membranen, eller hvad der ellers sidder som "blære" er trykket helt sammen, så det er vandet mod tank-huset, der laver trykket i stedet for "luftblæreren".

Chr.

Selvrensende filter = et filter du selv skal rense.

Bankrådgiver = Rådgiver banken om, hvor mange penge de kan plukke kunden for.

Alt hvad jeg gør er forkert. Deri går jeg aldrig galt.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis