Fiat punto hakker og hoster

Hej har efterhånden ikke flere ideer til hvorfor den opfører sig følgende Punto 60 fra 1995

Det startede med den ikke har trækkraft efter man havde kørt 20 min. Derefter kan man ikke accelerere, og sætter ud ved omd. over 2500. Detter kunne bypasses i ca. 5 min ved at tænde og slukke bilen, men nu er fejlen der allerede efter 2 min. Der er skiftet lambdasonde, tændspoler mm. og er nu i vildrede, Har prøvet at skifte kaburator incl dyser og tomgangsmotor, dette hjalp heller ikke. Har fået bilen udlæst for fejl. Derfor blev lambdasonden skiftet. Hvad gør man herefter, ville også gerne prøve at skifte temp sensor til motorstyring men ved ikke hvorfor det lige skulle værre denne, katen har været afmonteret og den er okay. Hjæææælllppppp
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Puntoer har en bad ass benzintank. For sjov, prøv at tage dækslet af og en tur. Der sidder en udluftningsslange i bagskærmen, der kan være fyldt med vejskidt og textyl. Hvis slangen er tilstoppet, giverdet vacuum i tanken og pumpen kan ikke trække føden frem. Alt. Er det rust i bunden af tanken der skvulper op i sugerøret. Hardu skiftet benzinfilter?

Tror Uldal har den..!

Tag evt. (Ved kold motor) benzin slangen af helt oppe ved carb. Hold en balje under.. Og få en til at dreje nøglen check at benzinen pumpes frem, er der benzin filter på i motorrummet.. Ude ved tanken.. Check dem..!

Alternativt har jeg een gang oplevet en ret ny udstødningspotte "klappede" sammen, - hvilket gav præcis den effekt du beskriver..!

Men jeg holder på Uldals model..

En klub der vil have sådan nogen som mig, som medlem..
Vil jeg dæl'me ikke være medlem af..!
Hej igen.

Jeg har skiftet filteret men som du skriver ved jeg den suger vacuum fra tanken idet den sukker når man tager dækslet af. Så der er lige lidt der skal prøves i aften. Er det ikke korrekt det er nødprogram den går i, underligt den ikke melder fejl på benzin mangel...
... For det er da ikke en så sølle ting, som dit luftfilter der er en tilstoppet halmstak?

Øv igen, har nu prøvet at udskifte føleren til motorstyring, det hjalp ikke. Har også taget tankdæksle af for at undgå vacuum, det hjalp heller ikke. Fejlen er der konstant nu, kan det være periodisk fejl på benzinpunpe eller hvad var det mente med rust i pumpen, den er ikke mere en 3 år gammel, dengang var den helt død, kan det ikke være snask i slangerne der gør det ??? Er ved at rive de få strå der er tilbage af :o)

Luft filteret er snavset men har prøvet at tage det helt af uden held. :o(
Annonce
Hej - bare et lille tilråb fra sidelinjen: har du tjekket dine tænderør?
hejsa, eftersom du har prøvet stort set alt så overvej om din toppakning er gået.

de går for et godt ord på de små puntoer der. har selv nogle af dem med tiden.

den kan skiftes på en formiddag og koster små 500 for et slibesæt. husk nye topbolte og ny tandrem nu man er igang.

dem jeg har lavet har det været fordi de brugte vand. de har opført sig på forskellig vis hver gang så din kan også godt være gået.

Men ej at forglemme, den eneste del der ikke lige er nævt indtil nu er tændkablerne. de kan også være dårlige på dem.

hilsen carls/
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
når jeg nu lige læser dit start indlæg igen kan jeg huske jeg havde en Peugeot 106 ældre model som faktisk gjorde næsten det samme. Der var det en MAP sensor der drillede, viste sig at det var et kendt problem på dem.

Den skulle gerne sidde i forbindelse med indsugning.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis