Energimåling/kwh af varmepumpe

Jeg har erhvervet mig en varmepumpe. I den forbindelse kan jeg se hvad pumpen giver til huset i kwh.

I tillæg kunne jeg tænke mig at se, hvad fætteren tager fra mig, d.v.s hvor meget den bruger i el/kwh.

Pumpen bliver forsynet via et kabel på 5x2.5 kv. D.v.s trefaset/380V.

Jeg har fået en gammeldags måler, der viser kwh, men kunne tænke mig noget mere high tech grej, evt trådløst, og evt med mulighed for at fjernaflæse via nettet.

I installationsmanualen kan man se, at der kan tilkobles et såkaldt "pulse input current meter" hvor spec. er: Vmax:12V og Imax. 2mA.

Jeg har lavet et lille udklip af tegningen, der viser hvad manualen siger om dette.

Det ville være fedt hvis nogen havde input til dette luksusproblem

Btw god påske til alle
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hejsa.

Jeg ved ikke rigtigt om det er dette du er ude efter: Norgo Energimåler ?
Den kan ihvertfald måle forbruget på hele din husstand "live" så på denne måde kan du se forskel fra før og efter du tænder pumpen i kWh.

Og den er trådløs med en lille lækker modtager

Mvh Jonas Ebbe

Elartikler med gratis levering i hele Danmark : www.greenline.dk
Blog om Elartikler - Alle kan være med : www.elartikler.dk
LED belysning og LED pærer : www.ledlys.dk
Ved ikke lige, hvad man kan få af færdige produkter, men hvis du er i stand til at programmere lidt, kan du med ganske få komponenter lave hvad du vil for ca. 200 kr.

Hvis du har mod på det, vil jeg gerne hjælpe med lidt links og forklaring.
Det lyder som noget jeg godt kunne bruge. jeg jagter lidt en måde at lave en billig elmåler, der kan aflæse forbruget uden indgribning i installation. måske via en hall-sensor
Nu er det ret simpelt at lave i ravmagns tilfælde, fordi han allerede har noget udstyr, som giver pulser i takt med energiforbruget.

Men hvis ens eksisterende el-måler giver mulighed for det, så kan man jo aflæse den automatisk som det f.eks. er gjort her
http://kildal.dk/?page_id=117
tak for link. Det jeg er ude efter er måling per gruppe.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis