Ventilation af loft

Hejsa

Pga fygesne har jeg i mit bølgeeternittag fået ny rygning for nyligt, og i den forbindelse skumfiduser ind. Det har nok betydet forringet udluftning, hvorfor jeg tænker at det simpleste må være at bore et par huller eller tre i de sporede krydsfinerplader i gavlene. Men hvor f.... finder jeg en rist/gitter der passer til? Må gerne være rundt, ø ca. 50 mm. Og det må gerne være plast.

Mvh Rasmus
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jamen du smutter da lige ud i Jem & Fix eller Silvan når du nu er i den ende af byen, der har de alle de plastriste du kan forstille dig.
Kan du ikke ventilere igennem dit udhæng fx?

Det har jeg gjort på vores hus. Jeg har så også diffusions åbent undertag under, hvilket ikke er at krav ved eternittage, men mere et spørgsmål om at jeg går med livrem og seler

Indehaver af firmaet KV Sikring. Jeg sælger og installerer tyverialarmer, videoovervågning og adgangskontrol til private og erhverv. Jeg er bl.a. forhandler af Jablotron. Se mere på www.kvsikring.dk

Her i moderne tid skal der også være tagrumsventilation i kippen.

Desuden skal der være tagrumsventilation, også under diffusionsåbne undertage - medmindre hulrummet er fyldt op med isolering.
Tak for jeres svar. Jeg fandt nogle 15 x 15 riste i plast i Jem og Fix og købte 4 af dem. Nu har jeg dog siden set http://www.biltema.dk/da/Byggeri/VVS/Ventilation/Ventilationsrist/Ventilgitter-86891/ så jeg bestiller nok to stk. Af dem istedet. De er lidt pænere og det er billigt.

Mvh Rasmus
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis