Opvaskemaskine tager ikke afspændingsmidlet !

Hej,

Vi har en Gaggenau opvaskemaskine som er ca. 5 år gl. (type SD11TT1GG)
Indenfor det sidste halve år er den holdt op med at tage afspændingen, og vi får derfor den usynlige overflade på servicet som gør det er ubehageligt at holde på (Især glassende).

Der er INGEN synlige hinder på servicet, men alt plast er altid meget vådt efter endt vask!

Der er skruet helt ned for saltet, da vi har et blødgøringsanlæg monteret på forbrugsvand-linien.

Kan I guide mig til hvad fejlen kan være og hvordan starter jeg fejlsøgningen?

På forhånd tak

/Martin
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Fandt du en løsning?

Vi har samme problem med en Siemens opvasker der hverken tager afspændingsmiddel eller salt !!

Henrik, du skal ind i indstillings menuen for at rette indstillingerne og fortælle din maskine hvor meget den skal bruge af hvert.
Dette kan slås fra, så hvis man bruger "alt i en tabs" med salt og afspænding også.

Salt-forbruget kan også skyldes du bor et sted med meget blødt vand, dvs. uden ret meget kalium eller magnesium i vandet, da det er disse to mineraler saltet fjerner for at "fjerne" kalken fra vandet.

 

Vi bor et sted med meget kalk. Og jeg kender til indstillingerne i menuen og har prøvet både at indstille til lidt og meget afspændingsmiddel uden resultat.

Men har fundet løsningen. Det var beholderen til afspændingsmidlet (sidder i lågen) der var "sovset til", så der ikke kom noget ud af den. Efter den blev renset ser service og bestik fint ud igen.
Så er den dog gal igen. Nu tager maskinen igen ikke afspænding. Den ser ikke ud til at være "sovset" til. Jeg har adskildt og renset blødgøringsanlægger i venstre side af maskinen.
Tror mere problemet skyldes, den ikke tager afspændingsmiddel. Er der nogen, der ved, hvordan doseringsautomaten med afspændingsmidlet fungere. Hvor løber det ud, hvordan tager maskinen det osv, så er det lidt lettere at fejlsøge.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis