Fugt under vindue

Her på det seneste, er der begyndt at være en "fugtig" luft omkring et at vores vinduer.
Lugten synes at komme fra under vindueskarmen. I de andre rum med samme vinduer i samme retning, er der ingen problemer.
Jeg har kigget på fugerne ude, og der er en lille revne på tværs af vinduesfoden. Det er der dog også ved de andre ikke problematiske vinduer.

Kan man "skille" rammen omkring vinduet ad, for at finde kilden til fugten eller skal man have en fagmand på opgaven...??

Hilsner
Thomas

Hilsner

Thomas
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Et billede inde fra og ude fra ville nok hjælpe en del

/bjørn

Under vinduet inde er der ikke noget fugt eller lign, men der er en duft af fugt


Udenfor er der er lille revne i fugen under ruden.
Fugen er hård, og fugerne i sider er bløde, så jeg tror at jeg skal have skiftet den hårde


Hilsner

Thomas
Det kan ske at du også skulle tjekke gummi listerne mellem vinduet og rammen - måske er det 'bare' dem som ikke fungere. Nogle gange skyldes det blot lidt snavs som forhindre dem i at slutte tæt
Fugen under bundkarmen er (tilsyneladende) ikke langt nok tilbage. Således at drypnæsen ikke fungerer efter hensigten.

Det er jo ret tydeligt at der ikke er vedhæftning mellem fuge og mursten, såkaldt fugeslip.
Og hvis der også er fugeslip mellem træ og fuge så er der jo al mulig grund til at der trænger fugt ind under karmen.

Måske skulle du skifte alle fuger omkring alle vinduer når du alligevel skal igang.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis