viktualierum eller spisekammer

Vi skal snart i gang med at bygge et nyt kolonihavehus.

Og Jeg kunne godt tænke mig at få lavet et viktualierum eller spisekammer under huset som man kunne gå ind i fra køkket

Er der nogen som kende noget til den slags lidt svært at finde den slags på nette

Mvh

Martin 

7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ligger din hytte da på en meget skrånende grund, siden du vil kunne gå ind i det både udefra og indefra.
Førhen havde en del koloniejere en lille kælder under huset, ca en meter dyb med en lem i gulvet. Kælderen var som regel bygget af mursten der så var pudset. I en sådan vil temperaturen for det meste ligge på 5+ grader. ligesom et køleskab.
Og der stod en kasse øl og vand rigtig godt ... laver du den lidt større er det også et fint sted at stille DAB radioen og andre lidt mere værdifulde ting ned i når man ikke selv er på matriklen.

" som man kunne gå ind i fra køkket" lyder næsten som en regulær kælder. Det er der vist ikke mange kolonihavehuse der har. Derimod er/var en lille jordkælder som håndværkeren beskriver et smart trick. Skal det være mere end et ganske lille rum skal der være plads til en lille trappe og så skal lemmen i gulvet være tilsvarende større og hurtigt bliver lemmen så tung at man ikke får brugt det så meget.

/bjørn

der skulle stå at man kunne gå ned i
Men vi har tænk os at lave et rum på 2+2 M og nu når vi er ved at få lave kloak ville det ikke være et problem at få grave... Men er det en Murermester man skal snakke om sådan noget ?

mvh
martin
Skal den være 2 meter dyb, er der risiko for indtrængning af grundvand, alt efter forholdene.
Det bliver nok en dyr fornøjelse, hvis du får en muremester på opgaven, og skal den støbes vandtæt, næsten ubetalelig.
mvh jens
Så vil jeg godt nok lige spørge i kolonihave foreningen eller på teknisk forvaltning. For nu nærmer det sig noget der skal bygge tilladelse til. Du kan heller ikke kloarkere uden at blande teknisk forvaltning ind i det. Så mon ikke du skulle overveje at nedskærer dine vilde ideer.
Annonce
har godkendelse til kloak og til bygge tilladelse men der stå ikke noget i vedtægterne om kælder
Ok havde ikke lige tænk på det med grundvand, så det kan jeg godt høre ikke er lige til

mvh martin
Vi har en sådan lille viktualiekælder. Desværre trænger der af og til grundvand ind i den. Det er bøvlet med det ret store dæksel (stort for at jeg kan komme igennem det!) Man skal klatre op og ned. Alt i alt så besværligt, at vi ikke gider bruge den.
Men er du væver og flittig, så er det da en god indretning.

Med venlig hilsen
ktm

 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis