Trægulv uden betondække


Jeg har en gammel hytte på det norske fjeld ... Og et udhus på 10m2 som jeg er ved at bygge om til gæsteværelse. Der er et godt stykke derind fra P-plads og jeg vil helst lægge et trægulv på strøer uden at skulle støbe et beton lag. Udhuset står mestendels på klippe og på en bakke, så der ikke løber vand ind under.

Kan jeg klare mig med et lag grus, et lag leca nødder og styrolit gulvplader? Vil rockwool være bedre end styrolit plade --- eller er der en anden måde, hvor jeg kan undgår et betonlag? Lofts højden er også et problem så jeg kan ikke hæve gulvhøjden alt for meget ... Tak!  

Jeg har en gammel hytte på det norske fjeld ... Og... Vis hele indlægget
11 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Kære Håndværker.

Men det er jo forklaret en million gange. Det med gamle huse. De var pivutætte og uopvarmede. Og iøvrigt er langt de fleste huse fra enten rådnet op, nedbrændt eller kondemnerede. Fordi de var uegnede som huse/boliger.

Men det det handler om er NU. Vor tids byggeri. Hvor der er alle mulige krav til komfort, økonomi, design/mode, sikkerhed for kreditforeningslån og hvad ved jeg.

Og det med dampspærre og varmeisolering er simpel fysik. Som den duggende øl fra køleskabet i sommervarmen.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis