Mangjer pc der kan rediger fra videokamera

Jeg mangler en ny pc.
Den skal bruges til almindelig surf, backup af børnenes film, lagering af billeder lidt film og hvad man ellers gemmer på sin pc.
Den skal også bruges til at redigere fra vores videokamera det er bare lidt tekst jeg ligger på som fks. sommerferie på mallorca 2011- frederiks 4 års fødselsdag hjemme med børnehaven osv.altså ikke noget prof redigering.

Vil en medion akoya p5350 D (8895)
intel core i5-2320  3,0 ghz 6mb intel smart cache intel, turbo-boost technology 2.0

Brilliant nvidia directX 11 grafik geforce gt 530 med 1024mb humommelse og digital hdmi audio/video udgang, dvi-iogd-sub vga

4 gb ddr3 sdram

1000 gb harddisk

dvd/cd brænder

usb 3
 
Pris 3800 kr

Vil den ikke være god nok til mit brug, jeg har dog set på intel side at til videoredigering skal den hedde intel core i7.

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jo, den er fin nok til at redigere dine videofilm på. Du behøver ikke en computer med en i7 processor.

fase
Takker for svar.
Det håbede jeg også på.
Hvad med at den kun har 4 gb ram jeg har læst et sted at den skal have minimum 8 kan dog ikke lige finde det igen,
Du kan fint nøjes med 4 GB RAM. Det er kun hvis styresystem og programmer er skrevet til 64 bit at du kan udnytte mere RAM.

fase
Hej

Ja, du kan roligt købe den medion. Min kamerat har købt den de havde for 1/2 siden, og den fungerer godt. Lad dig ikke skræmme af at Aldi sælger dem, de er udemærket maskiner.

Et alternativ ville måske være, at du samlede din egen maskine: Der er en rigtig god guide her:
http://www.itforummet.dk/it-artikle...n-computer 


Når det kommer til videoredigering, så bruger jeg selv Cyberlink Director, som er super nemt og godt at bruge, og du kan finde massere af guides på youtube.com.

Mht. ydelse, så er 4 gb ram nok, men du skal regne med, at det tager længere at bearbejde videoen og skabe en avi(eller anden format), jo langzommere din computer er.  

Jeg havde købt den medion du snakker om, hvis jeg var dig;-)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis