søventiler

Hej
For at forhindre tærring af mine søventiler, har jeg planer om at forbinde
dem, med en ledning til mit tærrezink. Er det en god ide eller ??

mvh
Hej For at forhindre tærring af mine søventiler... Vis hele indlægget
15 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Da vi købte vores Maxi for nogle år siden fik vi at vide at søventilerne lige var skiftet, men hvordan ser jeg om de er det ene eller andet??

Håndværker, hvis jeg svarede min far sådan, fik jeg at vide at jeg var næsvis.. og det var bare det...

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Bronze er lidt rødlig i skæret, i forhold til messing. Men nok ikke så nemt at se, på en "rå" overflade.
Der findes også søvandsbestandig bronze, hvad forskellen er, i forhold til alm. bronze, kender jeg ikke til.
mvh jens
Hej
Mine søventiler er helt sikker bronze. De er af et engelsk fabrikat "Blakes seacaock". Grunden til jeg spørger, er fordi jeg har købt
en båd i england.
Den havde stået på land i lang tid, i den forbindelse var et par af søventilerner groet fast, og jeg har værer nød til at demonter dem, for at rense dem og får dem løsnet igen.
I den forbindelse opdagede jeg at de var forbundet til tærerzinket med et enkelt ledningen, dette syntes jeg umiddelbart var en god ide. Men ved ikke om det overhovdet har nogen virkning mod tærring.

mvh
hej kastrup!
dit spørgsmål er nu ikke helt ved siden af.
jeg har før oplevet tæring i bronceventiler, og jeg har også set gennemføringer der var beskyttet af zink. Med en årlig kølhaling og dertil hørende eftersyn af gennemføringer og ventiler kan du vist godt spare udgiften på zinken.
vh niels 

<p><strong>nlporosei</strong></p> <p>&#160;</p> <p>&#160;</p>
Hej
Tak for input
Jeg retablerer forbindelsen til tærrezink, det kan jo aldrig skade ;-)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis