File eller slibe i i-jern

Hej. Jeg har et stykke i-jern som jeg skal have taget op til 1,5 mm af for at få en samling til at passe. Hvis man ikke lige råder over et metalværksted, hvilket værktøj er så anvendeligt til opgaven? Kan fx en vinkelsliber med en passende klinge bruges? En håndfil er vel udelukket, hvis jeg skal være færdig inden påsken er forbi... Tilføjelse: Det er den "flade" side af jernet der skal bearbejdes, ikke bare længden.

Det er ikke lige en mulighed at tage jernet under armen og bringe den til en smed pga størrelsen.

Mvh
Jacob
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
ja de helt billige vinkelslibere dem skal man holde sig fra.
okay med mindre at skal bruge dem her og nu.???
hellere en af de gode. (ikke efter bestemt mærke)
eksempel blå bosch. makita og andre.!
bare een af de største eenhånds model der kan trække en kopstålbørte.!
Tak for svarene, så er det fikset. Forsøgte først med en 125 mm, det var noget skidt, kunne ikke nå ind over, så det var alt for svært at få det lige. Købte så en 230 mm til den store vinkelsliber, det var noget der virkede! Mht mærker så har jeg nok slidt 3-4 små billige vinkelslibere op i løbet af de sidste år. Sidste år tænkte jeg nu skulle det være anderledes og købte en makita. I dag røg tænd sluk knappen så af. Så meget for mærkevare...

Mvh
Jacob
Ja det kunne jeg også godt tænke mig at vide. Formentlig fordi den er produceret på samme fabrik som de øvrige kinamodeller jeg ellers har brugt og slidt op. Men hvis du spørger til om jeg "misbrugt" den eller sådan noget, så er svaret nej. Den er brugt til murværk og beton, jeg valgte specifik denne model frem for en kinamodel, fordi den reklamerede med at være støvtæt. Men støvet er vist trængt ind i kontakten alligevel og har ødelagt den.

På arbejde har vi to Makita 125 MM vinkelslibere, en af de billige på omkring 700 watt, som vel koster i omegnen af 400 kr. kontakten virker ikke så rubust

Så har vi en 125 mm på 1400 watt, den koster ca 1400 kr, den virker noget mere stabil end den billige,også kontakten
Makita vinkelsliber 125 mm 1400W, 9565CVRmvh jens
yaboc.

måske en støbefejl i kontakknappen. eller er slidt sig selv ihjel.
i murstøv. under ihærdig brug.!
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis