Klikgulv og fugt

I forbindelse med nivelering af gulvet i vores stue var der en plet på ca 10*20 cm som ikke ville blive tør(3-4 mm lag, tørret i ca 10 dage, producenten sagde tørretid: 1 dag pr. mm.) jeg har lagt fugtspærre med filt(junkers samlet løsning) og etableret gulvet/færdiggjort stuen.(fruen var utålmodig)

Denne plet bliver dog ved med at rumstere i min bevidsthed, og jeg tænker naturligvis på evt. svamp mm. Gulvet under pletten(gl. klinker) virkede helt tør, og der løber ingen rør under gulvet, så vidt jeg kan regne mig frem til.

Skal/kan jeg gøre noget? Eller tørrer det ud over tid?
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Der sker ingenting.

Hvis du med nivelering mener selvnivelerende spartel så er det uorganisk materiale, (stort set ihvertfald). Fugtspærren lukker af for lys. Der kan ikke gro noget der.

Måske har der været spildt noget på gulvet. Olie måske?

Er du iøvrigt sikker på at det ikke var tørt - men blot en anden farve?

Næste gang skraber du spartelen væk og bearbejder underlaget - og prøver igen. >)
Ja det er Webers selvnivelerende spartel jeg har brugt. Pletten virkede egentlig ikke fugtig, den var blot en anelse mørkere end resten af spartlen efter tørring.
Tak for svar.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også