LED lamper "blinker" når de er slukket

Jeg har netop sat to LED lamper op i vores køkken. Problemet er, at de "blinker", når jeg har slukket for strømmen. Se følgende video:
http://youtu.be/2MSrkl0Zjak

De er tilsluttet samme udtag og blinker ikke på samme tid.

Min teori er som følger (jeg er IKKE bekendt med fagtermer, så bær over med mig): I selve fatningen i loftet sad en form for LED boks. Jeg læste ikke på den, men mon ikke den omdanner strøm til 12V eller noget lignende. På strøm nettet kan der være en smule strøm selvom, der er slukket på kontakten, som den så langsomt lader op og så "skyder af" når den er opladt. Det rækker så kun til et kort glimt, og så gentages processen igen og igen.

Der går typisk 5-10 sekunder mellem hver lampe blinker.

Håber en kyndig person her på forummet kan komme med et par vise ord og muligvis en løsning.

Tak og god påske.

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej

et godt gæt ville være krybbestrøm prøv at spænd ledningerne

Med venlig hilsen

Dan (elektrikker)
Jeg har hørt om et lignende problem med 12v LED belysning. Her skyldes problemet at minimums belastningen på transformeren ikke var opfyldt. De transformere jeg har herhjemme hedder 10 - 60 watt.

Jeg kan derfor ikke tilslutte to LED pærere der hver kun bruger 4 watt.

Indehaver af firmaet KV Sikring. Jeg sælger og installerer tyverialarmer, videoovervågning og adgangskontrol til private og erhverv. Jeg er bl.a. forhandler af Jablotron. Se mere på www.kvsikring.dk

Der skulle vel ikke være en lysdæmper på som afbryder til dine lamper ?
Ja. Jeg har ofte oplevet det samme, altså at der er en lysdæmper. LED lys vil så typisk blinke, hvis de ikke er dæmpbare. Den sidder enten i afbryderen eller i gruppetavlen.

 http://www.lightnmore.dk

Led belysning til erhverv og private

 

Hej Thomatrix

Du kunne vælge at udskifte 12V installationen til en 230VAC installation med GU10 dæmpbare LED pærer, så slipper du for transformatoren samt flimmer + blink.
Eks. SunFlux Halo 5W kan dæmpes med alle lysdæmper ned til 3% lys - også FUGA IR TOUCH 350UNI dæmper med kun to pærer - har prøvet...

Nem og sikkert...


 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis