varme i værksted

Hej Alle
Efter at have renoveret mit lille 14Kvm værksted, er det nu tid til at få noget varme derud.
Planen var egentlig at lægge en spiral omkring udløbet fra fjernvarmen, og derfra ud til en lille diy  kalorifere
Men da jeg u lige har været nede og måle på varme rørene i krybe kælderen er jeg kommet i tvivl.
det varmeste af rørene er kun ca42 grader, så inden vandet derfra er løbet de 3 meter ud til værkstedet, er der jo nok ikke megen varme i det længere.

så nu er spørgsmålet hvad man så skal gøre.

1 lav en lille sol til luft ?
2 trække rør fra min skorsten over loftet og ud til kalorifere
eller 3 el radiator

Håber der er nogle der har nogle gode bud  ?

Mvh
Martin


Mvh
Martin

Cand alt. med speciale i det jeg finder spændende.
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Gulvvarme ville jo være perfekt, men det er vel ikke en mulighed?
En passende stor vandbåren radiator, vil nu nok også kunne gøre det.
Hvor varmt skal der kunne være ?

Jeg har en olie-elradiator på 800 watt, i mit 10 m2, rimelig godt isolerede skur, jeg holder en temperatur på ca. 12 grader.
Så bruger jeg en 2kw varmeblæser, hvis jeg er ude at arbejde hvis der skal være varmere.
(eller skruer op for radiatoren, den kan udmærket varme det op til 20 gr. selvom der er koldt udenfor.

mvh jens
gulvarme kan jeg ikke nej.
gulvet er støbt.

olie radiator har jeg også, tanken var egentlig blot om ikke den er rimeligt dyr i drift, da der helst skal være rimelig konstant varme derude, pga værktøj og maskiner.

Jeg vil gerne imens jeg arbejder kunne nå de 18 grader.

Mvh
Martin

Mvh
Martin

Cand alt. med speciale i det jeg finder spændende.

Ja elvarme er suverent den dyreste løsning...
Men kan du nøjes med en konstant temperatur på 12 gr. og det er rimeligt isoleret, så er det ikke så slemt. Så mrug som jeg en varmeblæser til at varme op til 18-20 gr når du arbejder.

Mit rum er isoleret med 200mm i væge og loft, gulvet er der 275 mm

Jeg har metaldrejebænk og fræser, der er ikke noget der ruster.
Jeg har en lille affugter kørende, men den er næsten aldrig i drift (ca, 3liter vand om året), rummet er rimeligt lufttæt, det er nødvendigt når man bruger affugter.
Men står døren åben, så starter den ofte.

Var det mig ville jeg satse på en god stor vandbåren radiator, når du har den mulighed...
Du an evt sætte en energispare pumpe på, den bruger kun 5-10 watt, så kan du presse lidt extra gennem radiatoren, hvis det kniber...

mvh jens

muligheden har jeg ja, tror blot ikke jeg må (bolig forening og småhus reglement osv )
Men el har jeg da ja, samt kun 75mm i væge og loft, og 100mm under beton gulvet

Mvh
Martin

Cand alt. med speciale i det jeg finder spændende.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis